Sökning: "Erika Isaksson"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Erika Isaksson.

  1. 1. Social learning and brain size in the guppy (Poecilia reticulata)

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Zoologiska institutionen

    Författare :Erika Fernlund Isaksson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Social learning and brain size in the guppy (Poecilia reticulata)

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Zoologiska institutionen

    Författare :Erika Fernlund Isaksson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Elbolagens omställning mot tjänstefiering och vikten av kundinvolvering i tjänstedesignprocessen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Janinah Isaksson; Erika Isaksson; [2018]
    Nyckelord :Tjänstedominant logik; tjänstefiering; tjänsteinnovation och värdeskapande processer; tjänstedesign; människocentrerade designprocesser; behovsdriven tjänsteutveckling och kundinvolvering.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Studie- och yrkesvägledning Hela skolans ansvar – ur ett lärarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Gary Bardeman; Erika Isaksson; [2017]
    Nyckelord :bred vägledning; handlingshorisont; grundskola; lärarperspektiv; väl underbyggda val;

    Sammanfattning : Enligt Skolverkets allmänna råd ”Arbete med studie- och yrkesvägledning” ska alla inom skolan bidra till att eleverna gör väl underbyggda studie- och yrkesval. Vägledningsprocessen bör ske tidigt i skolåldern för att bredda elevernas handlingshorisont och kännedom om flera yrken. LÄS MER

  5. 5. Läsförståelse + Medier = Läsutveckling? : Hur elevers läsförståelse kan utvecklas med hjälp av olika medier

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Erica Franzon - Isaksson; Erika Hellberg; [2017]
    Nyckelord :Experience; Reading comprehension; Reading comprehension strategy; Medium; Motivation; Erfarenhet; Läsförståelse; Läsförståelsestrategi; Medium; Motivation;

    Sammanfattning : Forskning visar att medier är en central del i samhället eftersom information och underhållning medieras. Barn möter ofta olika typer av texter genom olika medier på fritiden och i skolan. Om elever får koppla sina tidigare erfarenheter till ny information, befästs deras kunskaper på en djupare nivå. LÄS MER