Sökning: "Erikshjälpen"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Erikshjälpen.

  1. 1. Storytelling hos hjälporganisationer : en växande bransch

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Jonasson; Carolina Levinsson; [2020]
    Nyckelord :storytelling; stories; second hand; charity; brand meaning; storytelling; berättelser; second hand; välgörenhet; varumärkesbetydelse;

    Sammanfattning : Det finns i dagens samhälle en uppåtgående trend när det kommer till att ta socialt ansvar – hos såväl privatpersoner som organisationer. Att agera hållbart är sålunda ett omtalat ämne som debatteras nu mer än någonsin tidigare. Ett sätt att agera hållbart är att konsumera second hand. LÄS MER

  2. 2. Stakeholder perspectives on ownership and gender equality: : -A case study on development collaboration projects at Bussi Island, Uganda

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Globala studier

    Författare :Hanna Bergqvist; [2019]
    Nyckelord :Ownership; gender; gender equality; stakeholder; development collaboration; Uganda; Africa;

    Sammanfattning : The tool for including local actors in development collaboration projects is called ownership and it is defined in the Paris Declaration on Aid Effectiveness. However, researchers have detected flaws with the definition and implementation of ownership. LÄS MER

  3. 3. Den ideella identiteten : En kvalitativ studie över den ideella organisationen Erikshjälpens varumärkesidentitet och varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isabelle Karlsson; Emelie Okfors; [2016]
    Nyckelord :Erikshjälpen; varumärke; varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkesprisma; varumärkespersonlighet; ideell organisation;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att varumärkesbyggande är viktigt hos kommersiella organisationer för att sticka ut framför konkurrenter, det finns dock begränsad forskning om varumärkesbyggande i ideella organisationer i Sverige. Det är viktigt att varumärkesidentiteten; hur företaget vill bli uppfattade, överensstämmer med varumärkesimagen; konsumentens uppfattning, då det skapar konkurrensfördelar. LÄS MER

  4. 4. Rättighetsbaserat arbete i en religiös värld

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Linnea Lundgren; [2015]
    Nyckelord :Rättighetsbaserat arbete; mänskliga rättigheter; utvecklingssamarbete; bistånd; religiösa värderingar; trosbaserade organisationer;

    Sammanfattning : Den här studien tar sin utgångspunkt i det ökade intresset för religionens roll i utvecklingssamarbeten. Syftet är att undersöka hur tre trosbaserade organisationer (TBO) resonerar kring att arbeta rättighetsbaserat, både teologisk men också i relation till de olika värderingssammanhang de rör sig i. LÄS MER

  5. 5. Varumärkets image inom secondhand och välgörenhet : En fallstudie av Erikshjälpen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Teresa Rilling; [2012]
    Nyckelord :Brand image; Brand identity; Servicelandscape; Charity; Secondhand; Varumärken; Varumärkesimage; Servicelandskapet; Välgörenhet; Secondhand;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att analysera och klargåra kundens bild av varumärket Erikshjälpen, klargöra organisations identitet och hur man inom organisationen vill att varumärket ska uppfattas på marknaden. En ambition är att analysera butiken som en marknadsföringskanal. LÄS MER