Sökning: "Etienne Wenger"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Etienne Wenger.
1. Using Stack Overflow for Professional Learning and Practices at Work
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The study aims to investigate how people discuss Stack Overflow in terms of professional learning and how they integrate Stack Overflow into their professional practices at work. Theory: The theories used in this study are Communities of Practice and Socially Situated Learning by Jean Lave and Etienne Wenger. LÄS MER
2. Using Stack Overflow for Professional Learning and Practices at Work
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The study aims to investigate how people discuss Stack Overflow in terms of professional learning and how they integrate Stack Overflow into their professional practices at work. Theory: The theories used in this study are Communities of Practice and Socially Situated Learning by Jean Lave and Etienne Wenger. LÄS MER
3. ”Lagom trevlig med distans” : Bibliotekariers sociala roll på folkbibliotek
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The purpose of this study is to explore the social role of librarians at public libraries. Public libraries promote themselves as open democratic arenas where everyone is welcome. LÄS MER
4. USAGE OF KNOWLEDGE SHARING COMMUNITIES FOR LEARNING
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to investigate the usage of the Stack Overflow as an informal learning method for expertise development. Theory: Socially Situated Learning and Communities of Practice by Jane Lave and Etienne Wenger. LÄS MER
5. Kompetens 2.0 : Förskoleanställdas vägar till informellt lärande på Facebook
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att med avstamp i tanken om det livslånga lärandet, via teorier om situerat lärande, vilka utvecklats av Jean Lave och Etienne Wenger och i kombination med teorier om informellt lärande och lärande gemenskaper, undersöka hur aktivt deltagande i en facebookgrupp för förskoleanställda kan förstås som bidragande till dessas kompetensutveckling. Mina två frågeställningar fokuserar på vilka kategorier av pedagogisk kompetens som väcker störst engagemang samt vilka språkhandlingar deltagarna nyttjar för att skapa förutsättningar för lärande i diskussionerna. LÄS MER