Sökning: "Event marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 225 uppsatser innehållade orden Event marketing.
1. Svenska fotbollssupportrars mediekonsumtion : Bourdieusk studie om sambandet mellan supporterpositioner och mediekonsumtionen av fotboll
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This bachelor's thesis aims to apply Pierre Bourdieu's theoretical framework of field, capital, and habitus to examine and understand how field-specific capital within the specific context of Swedish football supporters influences their media consumption. Bourdieu was concerned with how people's experiences and understanding of the world were shaped by, and concurrently shaped, the social structures prevalent in society. LÄS MER
2. Storvreta IBK:s arbete med marknadsföringsmixen : En kvalitativ undersökning om hur Storvreta IBK arbetar med marknadsföringsmixen för att skapa ett attraktivt evenemang
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Innebandyklubben Storvreta IBK leder publikligan i Svenska Superligan och har länge haft höga publiksiffror. Detta bevisar att Storvreta IBK har ett attraktivt evenemang att erbjuda och andra klubbar har tagit inspiration från dem kring upplägg och liknande. LÄS MER
3. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER
4. Birds of a Feather Flock Together: Does Similarity Between Sponsor and Sponsee Predict a Successful Sponsorship? : A Study Based on External Congruence and Women’s Sports
Magister-uppsats,Sammanfattning : Sponsorship is an essential part of marketing communications within sports (Biscaia et al., 2014). Congruence, or the degree to which a sponsor and an event mesh, is one of the main factors influencing sponsorship memory accuracy (Evans, 2019). LÄS MER
5. Att som event överleva en pandemi och komma igen : Vad kan svenska arrangörer av kulturevenemang lära sig av COVID-19-pandemin?
Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskapSammanfattning : Evenemangen i Sverige drabbades finansiellt, varumärkesmässigt och motivationsmässigt negativt av pandemin. Främst var det på grund av de regleringar som behövde göras för att skydda folkhälsan men mycket berodde också på de osäkerheter och den avsaknad av information som fanns kring viruset. LÄS MER