Sökning: "Export Promotion"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Export Promotion.
1. The Diplomacy of Trade: An Empirical Investigation of State Visits as a Tool for Export Promotion and the Specific Role of the Head of State
Master-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : This paper evaluates the impact of state visits on export flows and the specific role of the head of state based on the five Nordic countries: Denmark, Finland, Iceland, Norway, and Sweden. We construct a complete and comprehensive dataset containing all outgoing state visits from the Nordic countries between 1973 and 2022. LÄS MER
2. Export-Led Development in China: Examining the Role of Exports in Driving Economic Growth
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : This research examines the relationship between Exports and GDP Growth as China transitioned from Import Substitution (IS) to Export Promotion (EP) as their strategy to industrialize. China has experienced remarkable economic growth over the years, becoming one of the world’s largest economies. LÄS MER
3. Agroekologi och dess möjlighet till expansion i Sydamerika : Agroekologi och dess möjlighet till expansion i Sydamerika
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Agroekologi är ett jordbrukskoncept baserat på kunskap från ursprungsbefolkning och bönder som syftar till att uppnå hållbara, motståndskraftiga och stabila jordbrukssystem utan externa insatser. Konceptet syftar även till att stärka landsbygdssamhällen och skapa produktiva jordbrukssystem för att säkra livsmedelstillgången världen över. LÄS MER
4. Internationalisation and international marketing in practice : three case studies of small and medium-sized B2B companies
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Because of an increased Globalisation, it is no longer a question whether or not to operate on an international level. Globalisation refers to the fact that companies do not only compete with local companies; they also compete with companies that invade the domestic market. LÄS MER
5. Jordgubbsdalens kungar. Bärodling i Finnerödja under 1900-talet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvårdSammanfattning : The commercial strawberry cultivation in the Finnerödja area lasted for 70 years, starting in the 1920ies. The craftsmanship was passed on from generation to generation. In the 1960ies, the small-scale business represented 60 percent of Sweden’s market for strawberries. LÄS MER