Sökning: "Extern Miljökommunikation"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Extern Miljökommunikation.

  1. 1. Facilitera Hållbar Utveckling av Sveriges Elnät Med Hjälp Av Extern Miljökommunikation : En Fallstudie i Samarbete Med Ellevio

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Miljövetenskap

    Författare :Anne Golinski; [2021]
    Nyckelord :Environmental communication; External communication; Target group segmentation; Hållbarhetskommunikation; Extern kommunikation; Målgruppssegmentering;

    Sammanfattning : Trots att den svenska marknaden för transport av el utgörs av ett naturligt monopol är kundnöjdhet ändå av betydelse för att, genom ett gott samarbete mellan organisation och kunder, upprätthålla ett gott varumärke och facilitera hållbar utveckling. Elnätsföretag har högre kundkrav på extern kommunikation än andra sektorer vilket gör att de också behöver leverera mer kvalitativ extern kommunikation för att upprätthålla kundnöjdhet. LÄS MER

  2. 2. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sarah Sjöö; [2018]
    Nyckelord :External Environmental Communication; Profiling; Visual Communication; Rhetoric; Critical Rhetorical Analysis; Extern Miljökommunikation; Profilering; Visuell Kommunikation; Retorik; Kritisk Retorikanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER

  3. 3. Extern miljökommunikation i praktiken : en studie på fyra företag

    Kandidat-uppsats, Tema vatten i natur och samhälle

    Författare :Selam Petersson; My Wigren; [2009]
    Nyckelord :Miljökommunikation; extern kommunikation; ISO 14001;

    Sammanfattning : Kraven på extern miljökommunikation enligt standarden ISO 14001 är få och vaga. Eftersom företagen själva väljer hur den största delen av den externa miljökommunikationen ska gå till är det intressant att se hur den då fungerar i praktiken. LÄS MER