Sökning: "Eye-Tracking"

Visar resultat 1 - 5 av 296 uppsatser innehållade ordet Eye-Tracking.

  1. 1. En e-konsuments kundresa : Fysiska omgivningens påverkan på e-kundresan mätt med hjälp av eye-tracking

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Dejan Zarkovic; [2024]
    Nyckelord :Eye-tracking; Retrospektiv tänka högt; Kundresa; Kundupplevelse; E-handel;

    Sammanfattning : Uppsatsen har undersökt konsumenters kundresa på olika e-handels hemsidor. Syftet har varit att undersöka var i kundresan – före eller under köp – som kundupplevelsernaär som starkast. Både positiv och negativ kundupplevelse undersöks samt hur den fysiskaomgivningen, mer specifikt fysiska butiker, påverkar e-handelsupplevelsen. LÄS MER

  2. 2. Lås upp konstens hemligheter: En jämförelse av intensitetsytor från olika tidsintervall med hjälp av blickspårning och spatiala punktprocesser

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaper

    Författare :Filip Berntsson; Shahir Imam; Samuel Jonasson; Elon Vollmers Ginstrup; [2023-11-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ögonrörelser består av fixeringar, korta perioder där ögonen är relativt stilla och tar in eller bearbetar information. Genom att registrera ögonrörelserna av en person som tittar på en tavla kan positioner av fixeringar på tavlan undersökas som ett spatialt punktmönster. LÄS MER

  3. 3. Exploring older adults' interaction with a gamified memory task. A pilot study to assess usability of the 'Brain Blossom' game

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Hanna Persson; Vida William-Olsson; [2023-11-20]
    Nyckelord :gamified memory task; explorative study; biometric data; user experience; användarupplevelse; gamifierad minnesuppgift; explorativ studie; biometrisk data;

    Sammanfattning : The research employed a qualitative methodology to gather insights regarding the performance, as well as the emotional and physiological reactions of older adults engaging with the "Brain Blossom" game over three sessions. This was achieved by utilizing self-reported information, encompassing tools such as the Self Assessment Manikin scale and usability experience (UX) questionnaires. LÄS MER

  4. 4. Uppspelningshastighetens betydelse påverkar uppspelningshastigheten förståelsen och upplevelsen vid samtidig lyssning och läsning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Carolina Ehrencrona; Sofia Gustafsson; [2023-11-20]
    Nyckelord :Kognitiv belastning; Samtidiga lyssning vid läsning; Automatiseringsteorin; Mind-Eye-hypotesen; Eyetracking; Cognitive load; Listening-while-reading; Automaticity theory; Mind-eye hypothesis; Eye-tracking;

    Sammanfattning : Samtidig lyssning vid läsning har studerats som ett hjälpmedel för att underlätta läsning. Tidigare studier har visat tvetydiga resultat om samtidig lyssning påverkar läsförståelse eller inte och det har spekulerats i att ljuduppselningens hastighet kan vara en påverkande faktor. LÄS MER

  5. 5. DIFFERENTIAL OUTCOME TRAINING AND HUMANOID ROBOT FEEDBACK ON A VISUOSPATIAL GAMIFIED TASK: An experimental study investigating learning, affective social engagement cues and cognitive learning strategies

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Alva Markelius; Sofia Sjöberg; [2023-02-01]
    Nyckelord :Human-robot interaction; gamified memory task; dementia; differential outcome theory; Furhat; engagement; digitalised treatments; robot assistance;

    Sammanfattning : By combining Differential Outcome Training (DOT), the usage of unique stimulus-response pairings, and feedback from a humanoid simulated robot (SDK) this study aims to improve learning performance of subjects on a visuospatial gamified memory task. This is achieved by using the SDK as an interface for an algorithm that provides audiovisual, reinforcing feedback promoting engangement in a new dyadic setup for a gamified task. LÄS MER