Sökning: "Företagsekonomiska 2014"

Visar resultat 1 - 5 av 1021 uppsatser innehållade orden Företagsekonomiska 2014.

  1. 1. Dålig stämning i kyldisken? Konsumentens uppfattning av Oatlys marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Fahlström; Mimmi Olsson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Oatly; Marknadsföring; Differentiering; Konsumentuppfattning; Beteendeförändring;

    Sammanfattning : Inledning: Som svar på den långa traditionen av mejerikonsumtion producerar varumärket Oatly alternativa produkter framställda på havre (Oatly, u.å). LÄS MER

  2. 2. Reglering och hållbarhetsinformation i års- och hållbarhetsredovisningar : En studie av svenska börsnoterade bolag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Märta Ellwén; Linnéa Vidén; [2024]
    Nyckelord :Hållbarhet; hållbarhetsrapportering; obligatorisk hållbarhetsredovisning; institutionell teori; legitimitetsteori; intressentteori;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har hållbarhetsredovisning i allt större utsträckning blivit reglerad. Denna studie undersöker hur svenska företags hållbarhetsinformation i års- och hållbarhetsredovisningar förändrats efter införandet av EU:s direktiv 2014/95/EU med efterföljande implementering i svensk lag. LÄS MER

  3. 3. The Implementation of a Sustainable Corporate Brand: How to Implement a Sustainable Corporate Brand by the Management of a Retail Organization Through Rebranding

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julie Melchior Eide; Henriette Grønlund Christensen; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; corporate branding; corporate rebranding; internal corporate rebranding; strategy as practise; sustainable corporate brands; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Implementation of a Sustainable Corporate Brand: How to Implement a Sustainable Corporate Brand by Management of a Retail Organization Through Rebranding Date of the Seminar: 2nd of June 2023 Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: Henriette Grønlund Christensen and Julie Melchior Eide Supervisor: Veronika Tarnovskaya Keywords: Sustainability, corporate branding, corporate rebranding, internal corporate rebranding, strategy as practise, sustainable corporate brands Purpose: The purpose of this thesis is to understand how a sustainable corporate brand is implemented by management of a retail organization through rebranding. Therefore, the thesis relates corporate rebranding to sustainability with the aim to understand the process from going from a corporate brand to a sustainable corporate brand. LÄS MER

  4. 4. From Green to Gold: The role of multiple logics of sustainability in shaping business value creation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emily Angeles; Matthieu Thomas; [2023]
    Nyckelord :Corporate Sustainability Strategy; Green Innovation Games; Green Transformational Leadership; Institutional Logic; Organizational Change.; Business and Economics;

    Sammanfattning : With activities engendering tremendous socio-ecological impacts, the fashion system is increasingly spotlighted as one of the most unsustainable industries. In this context, many actors in the fashion system, including brands and retailers, have implemented corporate sustainability strategies. LÄS MER

  5. 5. Stuck in translation: Why public agencies seldom succeed implementing performance budgeting : A case study on output controls of the Swedish Armed Forces

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Egevad; [2023]
    Nyckelord :management accounting; public sector agencies; performance budgeting; efficiency; multiple institutional logics; sociology of translation; trust;

    Sammanfattning : Despite its benefits, output controls are less prevalent than its counterpart input controls in public sector agencies. Performance budgeting aligns the input of resources with the output of products and services systematically, enabling assessment of the efficiency and effectiveness of organizational activities. LÄS MER