Sökning: "Företagsestetik"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Företagsestetik.

  1. 1. Logotyper - Från budskap till tolkning

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Hansson; Anders Nilsson; Kristofer Olsson; [2005]
    Nyckelord :Logotyper; företagsestetik; design; företagsidentitet; visuell identitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi vill öka kunskapsmassan kring huruvida konsumenters tolkningar av logotyper ligger i linje med kreatörers tankar. Metod: Induktiv ansats, kvalitativ metod i form av 16 konsumentintervjuer och 3 expertintervjuer. Den information vi har erhållt har legat till grund för våra senare delar. LÄS MER

  2. 2. Logotypen som kommunikationsmedel

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Susanne Lundell; Christian Westelindh; Mattias Sävenstrand; [2005]
    Nyckelord :Logotyp; Företagsestetik; Marknadskommunikation; Perception; Visuell identitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår forskning är att öka förståelsen för hur individer uppfattar och tolkar en logotyp och hur detta överensstämmer med företagets strategi för deras visuella identitet. Vi har använt oss av en kvalitativ metod med ett induktivt angreppssätt. LÄS MER

  3. 3. Förpackningar - en studie av förpackningar i en miljö med reklamrestriktioner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Senning; Cecilia Creutz; Charlotta Streiffert; [2005]
    Nyckelord :Marknadsföring; Företagsestetik; Förpackningar; Restriktioner; Cigaretter; Starksprit; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken.... LÄS MER

  4. 4. Kunders perception av företags image - en fallstudie i imageskapande

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Pettersson; Charlotta Heier; [2005]
    Nyckelord :företagsestetik; miljödesign; image; perception; bank; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att öka förståelsen för kunders perception av företags miljödesign och hur detta påverkar deras uppfattning om företags image. Uppsatsen grundar sig på ett fallföretag, SEB i Lund. Den emiriska analysen har sin grund i kalitativa djupintervjuer gjorda med SEB och med SEBs kunder. LÄS MER

  5. 5. Det nya konstmuseet. Lättilgänglighet och världsklass?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Eklund; Karin Dahlgren; Paulina Liffner; [2005]
    Nyckelord :företagsestetik; helhetsupplevelse; lättilgänglighet; Moderna Museet; profilskapande artefakter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka hur profilskapande artefakter såsom restaurang och museibutik påverkar moderna konstmuseers grundsyfte. Vi har använt en kvalitativ undersökning av ett fallföretag för att besvara vår problemformulering. LÄS MER