Sökning: "Försäljningskanaler"

Visar resultat 1 - 5 av 88 uppsatser innehållade ordet Försäljningskanaler.

  1. 1. Att inspirera och interagera: Utforskning av showroom-formatets värdeskapande aspekter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :August Åkesson; Christian Abdulahad; [2023]
    Nyckelord :Showrooming; Showroom-format; Värdeskapande; Värdesamskapande; Konsumentupplevelse; Butiksmiljö; Produktexponering; Köpprocess; Detaljhandel; Sällanköpsvaror; Foto-elicitation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Inledning: Denna studie undersöker förändringar i konsumtionsvanor till följd av digitaliseringen samt betonar behovet av anpassningsbara butiksformat. I synnerhet undersöks showroom-formatet och dess värdeskapande aspekter från konsumenternas perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Exploring the feasibility of resellers in the battery diagnostics industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mariel Alkindar Soares; [2023]
    Nyckelord :Energy Storage; Business model; Battery Diagnostics; Reseller model; Energilagring; Affärsmodell; Batteridiagnostik; Återförsäljarmodell;

    Sammanfattning : One of the most important sources of the world development is energy and Battery energy storage systems (BESS) have emerged as crucial components in transitioning from conventional energy systems to more sustainable and environmentally friendly alternatives. Despite BESS’s importance, the dissemination of knowledge about how this technology function has not kept pace with its market development. LÄS MER

  3. 3. Ökade produktionskostnader och krisberedskap : en intervjustudie från ekologiska nötköttsproducenters perspektiv

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Hanna Lundberg; [2023]
    Nyckelord :lantbruk; nötköttsproduktion; livsmedelssystem; livsmedelssäkerhet; försäljningskanaler; krisberedskap;

    Sammanfattning : Kriget i Ukraina har bidragit till stora utmaningar för dagens producenter i form av ökade produktionskostnader. Kostnader för insatsvaror, el och drivmedel har skjutit i höjden vilket har bidragit till att lantbrukare tvingats skära ner sin produktion eller i vissa fall lägga ner den helt (LRF 2022b). LÄS MER

  4. 4. Återförsäljarbranschens värdeskapande. En kvalitativ studie om hur svenska återförsäljare inom personbilsbranschen skapar värde i en tid av digitalisering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Viktor Gustafsson; Samuel Götesson; [2022-08-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studien syftar till att bidra med en ökad förståelse kring hur återförsäljare inom personbilsbranschen managerar värdeskapande i en tid av digitalisering. Detta aktualiseras i samband med utvecklingen av digitala plattformar som innebär nya affärsmodeller, vilket påverkar återförsäljarnas alternativ för att skapa värde. LÄS MER

  5. 5. Pop-ups – digitala handelns långa arm?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustav Lingevik; Hoda Younes; [2022]
    Nyckelord :Multikanaler; Digital konsumtion; Pop-ups; Upplevt kundvärde; Köpprocessen; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tillväxten inom digital handel har bidragit till att konsumenters köpvanor har förändrats. För att överleva förändringarna har nya konsumtionsmönster bildats genom multi försäljningskanaler där verksamheter integrerar sina nuvarande försäljningskanaler med nya multikanaler såsom pop-ups. LÄS MER