Sökning: "Felicia Haglund"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Felicia Haglund.

  1. 1. Förändrade konsumentbeteenden till följd av coronapandemin : En kvantitativ studie ur ett konsumentperspektiv baserad på dagligvaruhandeln

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Julia Haglund; Felicia Lavesson; [2021]
    Nyckelord :Corona pandemic; grocery trade; choice of grocery chain; e-commerce; consumer behaviour; younger generation; older generation; Coronapandemi; dagligvaruhandel; val av dagligvarukedja; e-handel; konsumentbeteende; yngre generationen; äldre generationen;

    Sammanfattning : I slutet av 2019 upptäcktes ett nytt och okänt virus i staden Wuhan i Kina. Det visade sig vara mycket smittsamt och i början av 2020 hade tusentals människor runt om i världen drabbats av viruset. Utbrottet av coronapandemin har inneburit och innebär än idag stora förändringar för både individer och företag. LÄS MER

  2. 2. Pedagogers bemötande : Med fokus på genus i ett kvinnodominerat yrke.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Linnéa Andersson; Felicia Byhlin; Karin Haglund; [2017]
    Nyckelord :genus; förskola; män; pedagoger; bemötande; jämställdhet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att få reda på om det är någon skillnad i hur manliga respektive kvinnliga pedagoger bemöter flickor och pojkar i verksamheten. Metod: Den här studien baseras på två kvantitativa verktyg, enkät och observationsschema. LÄS MER

  3. 3. Digitala dialoger - enkelt med nya tänket? : Om svenska hotellbranschens användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Arvid Eng; Felicia Haglund; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; strategisk kommunikation; dialog; public relations; marknadskommunikation; svenska hotellbranschen;

    Sammanfattning : The growth of social media has not only brought new challenges to the onlinecommunication landscape, but also opportunities for the organizations to communicatewith its public. The purpose of the thesis was divided into two parts. LÄS MER

  4. 4. Att turismifiera ett land : Ett svenskt perspektiv om Innovasjon Norges arbete som Destination Marketing Organisation utifrån en framställningsprocess.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Elin Haglund; Felicia Löfstedt; [2014]
    Nyckelord :Destination Marketing Organisation; Platsmarknadsföring; Kommersialisering; Destination image; Innovasjon Norge; Visit Norway;

    Sammanfattning : Destination marketing organisations (DMO) är ett fenomen som går att studera utifrån flera aspekter. Vi valde att utgå från DMO positionering och distribution av turismprodukter vilket skapade frågeställningen: Hur förmedlas Norge som en nationell destination? Organisationen är komplex, och detta arbetets syfte är därför att få en ökad förståelse för DMOs arbete utifrån en egenskapad modell, DMOs framställningsprocess av en destination. LÄS MER