Sökning: "Filippa K ekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Filippa K ekonomi.

  1. 1. Legitimitet klär av den traditionella textil- och modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alvin Hernandez Enamorado; Cornelia Lind Kékesy; Maria Magnusdotter; [2021]
    Nyckelord :Legitimacy; green marketing; Instagram based marketing; attitude; credibility; environmental sustainability; Legitimitet; grön marknadsföring; instagrambaserad marknadsföring; attityd; trovärdighet; miljömässig hållbarhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa rapport är att undersöka konsumenters förståelse, trovärdighet och attityd gentemot modeföretags gröna marknadsföring på Instagram. Utifrån det har vi förhoppningar om att våra resultat skall kunna bidra med insikter och kunskap om hur modeföretag kan legitimera sig på Instagram för att öka sin tillförlitlighet från ett konsumentperspektiv. LÄS MER

  2. 2. Återvunna kläder, är det verkligen vettigt? – En kvalitativ studie om interna skillnader mellan klädföretag som väljer att arbeta

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rabin Kianifar; Julia Wennberg; [2017-07-06]
    Nyckelord :Hållbarhet; hållbart företagande; cirkulär ekonomi; återvunna textilier; klädindustri;

    Sammanfattning : Problembakgrund Textilproduktion står inför en stor framtida utmaning, då dess förbrukning av råvaror orsakar hållbarhetsproblematik i ekonomiska, sociala och miljömässiga termer. Fast fashion och en billig produktion har förändrat produktions- och konsumtionsmönster av kläder, vilket har lett till omfattande konsekvenser för miljön. LÄS MER

  3. 3. Digital marknadskommunikation : ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Christine Sundkvist; [2016]
    Nyckelord :Digital marknadskommunikation; digitala medier; sociala medier; Instagram; nyhetsbrev; AIDA modellen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Användningen av digitala medier ökar konstant. Onlinekulturen har kommit att bli en naturlig del av vardagen och konsumenter är dagligen aktiva på diverse sociala medier där de utbyter information och kommunicerar med andra individer. Digitala medier är även plattformar där konsumenter interagerar med modemärken. LÄS MER

  4. 4. Svenska klädföretags arbete med cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Amanda Kellerman; Sandra Strömstedt; [2016]
    Nyckelord :circular economy; Swedish fashion industry; resources; fashion industry; textile industry; textiles; Sweden; fashion; behavioural changes; consumption; cirkulär ekonomi; svenska klädföretag; resurser; klädföretag; kläder; mode; Sverige; beteendeförändring; konsumtion;

    Sammanfattning : I Sverige köps det idag 13,1 kg kläder per person och år, av dessa slängs 8 kg kläder per person och år. Cirka 60 procent av det som slängs skulle dessutom kunna användas igen. Detta är en inte en hållbar resurshantering och för att ta tillvara på kläderna behövs en omställning där kläderna ses som en resurs. LÄS MER

  5. 5. Nytt Land - Nya Möjligheter : En kvalitativ studie om etablering på den Spanska marknaden

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Rebecka Petersson; Leila Khouja; [2011]
    Nyckelord :Standardisation; Adaptation; Country of origin; the Spanish market; Standardisering; Anpassning; Country of origin; den spanska marknaden;

    Sammanfattning : Internationalisering är en populär trend för svenska företag. För några av dem är det en nödvändig åtgärd för överlevnad och tillväxt. Spanien som marknad är viktig för svenska företag. Vid etablering på den spanska marknaden påverkas svenska företag av vissa förändringar i den rådande miljön. LÄS MER