Sökning: "Flexibel arbetsplats"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden Flexibel arbetsplats.

  1. 1. Varför stannar kvinnliga mäklare kvar i yrket? : En kvalitativ studie om personalomsättning inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Caroline Fogelberg; [2023]
    Nyckelord :Human resource management; work-life balance; real estate agents; female agents; turnover; motivation factors; Fastighetsmäklare; kvinnliga mäklare; personalomsättning; motivationsfaktorer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en bredare förståelse för hur HRM-strategier kan vara tillämpbara och anpassade för att förhindra hög personalomsättning bland kvinnliga fastighetsmäklare. Studiens syfte växte fram med hänsyn till att många kvinnliga fastighetsmäklare, särskilt i åldern omkring trettio, väljer att byta yrkesbana efter bara några år inom branschen. LÄS MER

  2. 2. Från nio-till-fem till när-som-helst : En kvalitativ studie om det nya flexibla arbetssättet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Nina Tateladze; Amanda Öman; [2023]
    Nyckelord :Flexibel arbetsplats; kommunikation; styrning; kontroll; privat- och arbetsliv; krav; Covid-19 pandemin; gränslöst arbete;

    Sammanfattning : Det gränslösa arbetet, eller det flexibla arbetssättet, har blivit mer framträdande i och med den utveckling som sker i samhället i samband med digitaliseringen. Till följd av Covid-19 pandemin har fler och fler numera möjligheten att arbeta hemifrån och detta har medfört nya krav på arbetsmarknaden. LÄS MER

  3. 3. Socialförsäkringstillhörighet under och efter COVID-19 - En studie av de tillfälliga bestämmelserna inom Öresundsregionen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Olivia Myrén; [2023]
    Nyckelord :EU-rätt; socialrätt; socialförsäkring; Öresund; COVID-19; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The collaboration between Sweden and Denmark can be found in many legal areas and have a long-standing tradition. However, it is not without its flaws, given the two distinct legal systems that, despite their many similarities, also contain significant differences. LÄS MER

  4. 4. Att navigera mot en flexibel framtid: Hur chefer upplever hybridledarskapet : Ledarskapsarbete som bedrivs i en praktik som delvis är på distans: En kvalitativ undersökning om hur chefer upplever hybridledarskapet inom en statlig myndighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emelie Malmros; Sophia Malaki; Helin Abdilkarim; [2023]
    Nyckelord :Digitalisation; digitalization; digitisation; digitization; digital transformation; hybrid leadership; hybrid workplace; hybrid work; employeeship; leadership; commitment; involvement; communication; working environment; culture; Digitalisering; hybridledarskap; hybrid arbetsplats; hybridarbete; medarbetarskap; ledarskap; engagemang; kommunikation; arbetsmiljö; kultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Svenska myndigheter har fått i uppdrag av Regeringskansliet att möjliggöra arbete hemifrån. Ett hybridledarskap innefattar förväntningar om att man ska kunna behärska variationen mellan distansledarskap och ledarskap på plats. Hybridmöten är möten som kan tas digitalt med hjälp av olika videokonferensverktyg. LÄS MER

  5. 5. Employer Branding : Hur kan företag eller organisationer utforma sitt varumärke för att skapa en attraktiv arbetsplats för de anställda?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Hannes Turesson; [2022]
    Nyckelord :Rekrytering; Employer Branding; kompetensutveckling;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är det de mest attraktiva företagen som det går bäst för i bemärkelsen att de har flest personer som söker sig till organisationen samt att de lättare behåller sin personal. Denna studie vill ta reda på hur företag kan stärka sitt varumärke för att skapa en attraktiv arbetsplats för medarbetare. LÄS MER