Sökning: "Fokusgrupper Söker"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Fokusgrupper Söker.
1. Elevers avslutande av fritidshemsplacering : Utifrån barns perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Många fritidshemsplaceringar avslutas när eleverna är runt 9–10 års ålder, trots att fritidshemmet är en plats för relationsskapande, där vuxenstöd finns och gemenskap framhålls som väsentligt. Skolverket (2022) skriver fram utvecklandet av kamratrelationer som betydande och att undervisningen i fritidshemmet ska ske till stor del situationsstyrt, utefter elevernas egna behov och intressen. LÄS MER
2. Ett villkorat ledarskap : Kvinnliga chefers upplevda hinder och möjligheter till fortsatt karriär
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Kvinnor är fortfarande underrepresenterade på högre chefsnivåer även i relativt sett jämställda länder som Sverige. Vilka hinder och möjligheter till fortsatt karriär som kvinnliga chefer själva upplever är den fråga som denna uppsats söker svar på. LÄS MER
3. Anpassning för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar genom kollegialt lärande : En fokusgruppsstudie med lärare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka rutiner kring elever med neuropsykiatriska anpassningar och kollegialt lärande med särskilt fokus på NPF-anpassning för gynnsam lärandemiljö. Denna studies frågeställningar söker svar på vilket sätt som skola och fritidshem kan ge en personlig utveckling för elever med diagnosen neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) samt hur kollegialt lärande kan vara ett led i arbetet med NPF-anpassningar i skolan. LÄS MER
4. Youtube, Marknadsföringens Dröm : en studie om hur generation z söker information på YouTube
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In today's society, social media has become increasingly important for marketing practitioners and how companies communicate their messages and communicate with consumers. This has led to traditional marketing tools like TV and radio being replaced with new methods like influencer marketing. LÄS MER
5. Innehållsmarknadsföring på Instagram : En kvalitativ studie om Millennials resonemang kring klädföretag.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Fördelarna som kommer genom marknadsföring på sociala medier är många men företag behöver bli mer innovativa för att stå ut i mängden. Genom kommunikationen i digital marknadsföring så har integreringen mellan företag och kunder förbättrats. LÄS MER