Sökning: "Forat Al Haider"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Forat Al Haider.

  1. 1. 'The Passion of the Consumer'

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Forat Al Haider; [2012]
    Nyckelord :Community; Culture capital; Identity; Social links; CCT; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title ‘The passion of the consumer’ Seminar date 30/5- 2012 Course BUSN29 Master thesis Author Forat Al Haider Advisor Ulf Elg Keywords Community, Culture capital, Identity, Social links, CCT Thesis purpose The main aim with this research is to contribute to influential and decisive theory within the lines of Consumer behaviour and identity by applying various Consumer Culture theories. This research is set to examine and explore the underlying sociocultural causes and needs for the consumers to engage in the sport of football and what the consumer aims to derive by entering the social worlds of various communities. LÄS MER

  2. 2. Co-Branding : Ett bra verktyg eller endast upphaussning?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Edvin Kanlic; Máni Jonsson; Forat Al Haider; [2011]
    Nyckelord :Co-branding; varumärkesallians; samarbete; synergieffekt; misslyckande kritiska faktorer.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Att inneha ett starkt varumärke är något som de flesta företag strävar efter. Genom brand equity kan företagen mäta sitt eget varumärke i jämförelse med sina konkurrenter. Det finns många olika tillvägagångssätt för att stärka sitt varumärke och co-branding är ett utav dessa. LÄS MER