Sökning: "Fredrik Dahl"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Fredrik Dahl.
1. Democratization in Taiwan and South Korea : A Comparison Through the Lenses of Modernization Theory and Dahl's Democracy Theory
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : This is a master thesis centering around democratization in Taiwan and South Korea. The aim has been to reach a greater understanding of how Taiwan and South Korea could democratize and their respective democratization process. Related to the research gap, two theories were applied in the analysis. LÄS MER
2. Historiografisk studie om Fredrik den store
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
3. Understanding usage of Volvo trucks
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Trucks are designed, configured and marketed for various working environments. There lies a concern whether trucks are used as intended by the manufacturer, as usage may impact the longevity, efficiency and productivity of the trucks. LÄS MER
4. Drömmen om Industry 4.0
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Drivkrafterna för visionen om Industry 4.0 ökar i och med att marknaden blir mer och mer föränderlig. Industry 4.0 syftar på den fjärde industriella revolutionen. LÄS MER
5. Specialundervisning på tre sätt: en kvalitativ undersökning om hur en norsk ungdomsskola organiserar specialundervisning
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete:15 hpProgram och/eller kurs:Speciallärarprogrammet SLP610Nivå: Avancerad nivåTermin/år: Ht 2018Handledare: Ann-Katrin SwärdExaminator: Girma BerhanuRapport nr: HT18-2910-272-SLP610Nyckelord: Norge, Specialundervisning, Skolorganisation, Inkludering Syfte:Syftet med studien är att undersöka hur specialundervisning organiseras och genomförs i en norsk kommunal ungdomsskola. Studien gäller elever i behov av specialundervisning och har inte begränsats till elever med intellektuell funktionsnedsättning. LÄS MER