Sökning: "Fredrik Sandström"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Fredrik Sandström.
1. Exploring the Correlation Between Ratings, Adjectives and Sentiment on Customer Reviews
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Customer reviews are important for both customers and companies. Customers want to find out if the product or service is what they need while companies want to figure out if their product is good enough for their customers. There is, however, an issue where customers very rarely write a product review. LÄS MER
2. En port till Luleå : Studie av framtida förtätning på Mjölkudden i Luleå
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Arkitektur och vattenSammanfattning : Det finns alltid ett behov av bostäder inom ett praktiskt avstånd från stadskärnan, speciellt i en universitetsstad som Luleå, bostäder som är både säkra och bekväma att bo i. Bostäder både för tillfälliga studenter och de som studerat färdigt och bestämt sig för att bo kvar, då är bostäder med överkomlig kostnad önskvärda. LÄS MER
3. Leadership Behaviours and its influence on KnowledgeManagement : A Case Study of Dahl
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Firms are dependent on efficient distribution of knowledge, as it is one of the key component forprosperity. The handling of knowledge, Knowledge Management, is therefore a crucial aspect ofany organization. Knowledge Management can be enabled through various actions undertakenby the organizations, with the aim to make it more efficient. LÄS MER
4. Statistiska siffror och retoriska tal : Hur statistikargument kan förstås utifrån den klassiska retoriken
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorikSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur argument som bygger på statistik kan förstås utifrån den klassiska retoriken. Utgångspunkten är den vanligt förekommande uppdelningen av bevismedel som antingen tillhörande konsten eller inte, där statistik ofta placeras i den senare kategorin. LÄS MER
5. Servicestrategi inom ett företag i sportvarubranschen : Ur ett lednings-, personal- och kundperspektiv
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Syfte Uppsatsen syftar att undersöka hur Stadiums servicestrategi är utformad med stöd från tidigare teorier kring servicemötet, samt hur den internt och interaktivt i mötet med kunden tillämpas. Syftet är även att undersöka om det finns ett gap mellan Stadiums levererade service och kundens upplevda service, samt om kunderna upplever servicestrategins faktorer som viktiga. LÄS MER