Sökning: "Frida Selling"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Frida Selling.

  1. 1. Anledningar till att förmedling av lamm är mindre förekommande i Sverige : en kvalitativ semistrukturerad intervjustudie

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101); SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Frida Hansson; Nelly Åxman; [2023]
    Nyckelord :Lamm; förmedling; vinterlamm; djurvälfärd; lönsamhet;

    Sammanfattning : Den svenska lammproduktionen är en liten del av den totala produktionen av lamm i EU och mindre besättningar dominerar branschen. Precis som i den internationella produktionen finns det olika uppfödningsstrategier. I detta arbete belyses strategin kring förmedling av lamm, som i Sverige är mindre vanligt. LÄS MER

  2. 2. Second-hand furniture and climate impact : LCA modeling to explore potential emission savings of reused furniture

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Kolbrún Fríða Hrafnkelsdóttir; [2022]
    Nyckelord :Circularity and decarbonization; Climate impact of furniture; Reused furniture; Furniture environmental impacts; Climate impact of second-hand; Second-hand products; GHG emissions of second-hand; Cirkularitet och avkolning; Klimatpåverkan från möbler; Återanvända möbler; Möblers miljöpåverkan; Klimatpåverkan av begagnade produkter; Begagnade produkter; växthusgasutsläpp från begagnade produkter;

    Sammanfattning : A circular economy has been suggested to be able to respond to environmental challenges caused by over-production and consumption of products. Reuse is a circularity measure ranked high in the waste management hierarchy and is especially relevant for passive durable products such as furniture. LÄS MER

  3. 3. Estrid : att bygga ett varumärke på feministiska budskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Antonia Olsson Aasen; Frida Nouvel; Cecilia Bos; [2021]
    Nyckelord :Feminism; Commodified Feminism; Cultural Branding; Marketing Communication; Feminism; Kommodifierad Feminism; Kulturell Branding; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Inom marknadskommunikation har det genom åren blivit allt viktigare för företag att engagera sig i sociala frågor i syfte att bygga upp sitt varumärke (Dahlén, Lange & Rosengren2017). Genom samhällsutvecklingen har synen på könsstereotyper och ideal förändrats vilket har bidragit till att feministiska budskap inom reklam har tagit en väsentlig roll. LÄS MER

  4. 4. Innehållsmarknadsföring på Instagram : En kvalitativ studie om Millennials resonemang kring klädföretag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nelli Johansson; Emma Törnberg; Frida Möllberg; [2021]
    Nyckelord :Content marketing; Digital marketing; Millennials; Customer engagement behavior; Social media; Instagram; Brand loyalty; Innehållsmarknadsföring; Digital marknadsföring; Millenials; Instagram; Kundengagemangsbeteende; Sociala medier; Varumärkeslojalite;

    Sammanfattning : Fördelarna som kommer genom marknadsföring på sociala medier är många men företag behöver bli mer innovativa för att stå ut i mängden. Genom kommunikationen i digital marknadsföring så har integreringen mellan företag och kunder förbättrats. LÄS MER

  5. 5. Amorteringskravens påverkan på hushållens sparande : En kvantitativ studie om amorteringskravens påverkan på fondkapitalflöden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Frida Kratz; Emilia Starkman; [2021]
    Nyckelord :Hushållens skuldsättning; fondsparande; amorteringskrav; fondflöden; fastighet;

    Sammanfattning : Hushållens höga skuldsättning är något som har ökat de senaste åren. Hushållens skuldsättning har blivit så hög att regeringen har ifrågasatt den finansiella stabiliteten och landets tillväxt. LÄS MER