Sökning: "GANT"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet GANT.

  1. 1. Evaluation of estate level forest management strategies in terms of ecosystem services and biodiversity aspects

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Jon Gant; [2021]
    Nyckelord :Forest management; Ecosystem services; EQOs; LPJ-GUESS; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Ecosystem services from forests provide society with a multitude of benefits. However, current research shows that in Swedish forests aspects of ecosystem services have a status ranging from “moderate” to “inadequate”. LÄS MER

  2. 2. Marknadsför dig mot kundens hjärta : - En kvalitativ studie om hur företag kan nyttja emotionell marknadsföring på sociala medier

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Filip Karlsson; Forser Benjamin; [2020]
    Nyckelord :Emotionell marknadsföring; varumärkeskapital; varumärkesidentitet; sociala medier; marknadsföringskommunikation;

    Sammanfattning : Företags nyttjande av emotionell marknadsföring har på senare år ökat drastiskt, än idag är det ett relativt outforskat område med stor potential för företag. Varumärken värderas ofta utifrån finansiella aspekter där det immateriella hamnar i skymundan, trots dess väsentliga betydelse. LÄS MER

  3. 3. Minska skrotning av provartiklar

    M1-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)

    Författare :Andreas Jansson; Jenny Sundström; [2018]
    Nyckelord :Scrapping; Savings; Flow; Used parts; Spare parts; Test assembly; Skrotning; Besparing; Flöde; Begagnat; Reservdelar; Serieartiklar; Provmontering;

    Sammanfattning : Målet med detta projekt var att minska skrotning av provartiklar på Scania genom att ta fram ett förslag på flöde för vidare distribuering. Även att ta fram villkor för vilka artiklar som är aktuella för vidareförsäljning, kvantifiera mängden artiklar som kan säljas vidare och utvärdera ekonomin. LÄS MER

  4. 4. The Future of the New Media Economy : exploring the entangling identities of advertising and journalism professionals via the phenomenon of native advertising

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alicia Gant; [2018]
    Nyckelord :Marketization of Journalism; Native Advertising; Political Economy of Media; Democracy; Professional Identity; Interpretative Repertoires; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis explores the relationship between journalism and advertising from the individual professional’s perspective. In-depth qualitative interviews with a total of eleven individuals currently working in Sweden or Denmark as either journalists or advertising, marketing and public relations professionals have been conducted, in which native advertisements have been shown and discussed. LÄS MER

  5. 5. Managing for sustainable fashion - A comparative review of the Higg Index 2.0 Brand and Retail Module and the UN Sustainable Development Goals

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystem; Lunds universitet/Ekosystemteknik (CI)

    Författare :Malin Hansson Reuter; Lia Zetterlund; [2018]
    Nyckelord :UN Sustainable Development Goals; Higg Index; Sustainable Apparel Coalition; LCA; Impact categories; sustainable fashion; CSR; environmental management system; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This master’s thesis investigates sustainability management within a fashion company and how a company could use the sustainability management tool the Higg Index 2.0 Brand and Retail Module to work towards its prioritised UN Sustainable Development Goals (SDGs). LÄS MER