Sökning: "GT-Power"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet GT-Power.
1. Accuracy verification of GT-Power model and reduction of computational time
Master-uppsats, KTH/Marcus Wallenberg Laboratoriet MWLSammanfattning : The noise produced by any new vehicles is tightly regulated by the European Union which have developed a standardised method for measuring the emitted noise of new vehicles. The method involves a vehicle driving past carefully positioned microphones at a specific range of engine speeds. LÄS MER
2. Temperature Based Estimation of the Time-Resolved Massflux of ICE Exhaust Gas Flow
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The aim ofthe study was to provideinformation and experience gained with fine wire thermocouples (TCs)or resistance wire thermometers (RWTs) temperature signals to estimate the timeresolved heat transfercoefficient. Constant current method was assumed in the study and medium used in this study was air. LÄS MER
3. IC-Engine Source Characterisation and exhaust system simulations
Master-uppsats, KTH/Marcus Wallenberg Laboratoriet MWLSammanfattning : To be able to predict the sound pressure level emitted by a exhaust system one must be able to describe the source. The source in the form of an engine can linearly be described as a source strength and a source impedance. An IC-engine can acoustically have a non-linear part meaning that the source characteristics have a dependency on the load. LÄS MER
4. The Miller Cycle on Single-Cylinder and Serial Configurations of a Heavy-Duty Engine
Master-uppsats, KTH/FörbränningsmotorteknikSammanfattning : I jämförelse med sina föregångare, har moderna lastbilsmotorer genomgått en betydandeutveckling och har utvecklats till effektiva kraftmaskiner med låga utsläpp genom införandet avavancerade avgasbehandlingssystem. Trots att de framsteg som gjorts under utvecklingen av lastbilsmotorer har varit betydande, så framhäver de framtida förväntningarna vad gällerprestanda, bränsleförbrukning och emissioner behovet av snabba samt storskaliga förbättringar av dessa parametrar för att förbränningsmotorn ska fortsätta att vara konkurrenskraftig och hållbar. LÄS MER
5. Numerical Analysis of Gas Exchange system requirements in Heavy Duty DISI process with Alternative fuels
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Kommersiella fordon som använder dieselmotorer har hög bränsleeffektivitet men kräver dyra efterbehandlingssystem och ökade driftskostnader. Ottomotorer har fördelen att använda en enkel trevägskatalysator vilket gör ägande- och driftkostnader mycket attraktiva. LÄS MER