Sökning: "Gamers"
Visar resultat 1 - 5 av 178 uppsatser innehållade ordet Gamers.
1. Gamers och Esportares självskattade livstillfredsställelse : En kvantitativ tvärsnittsstudie
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : En kvantitativ tvärsnittsstudie som undersökts via en digital frågeenkät i syfte att se omdet fanns en korrelation mellan antal spelade timmar och självuppskattad livstillfredsställelsebland gamers och esportare.Livstillfredsställelse beskrivs enligt Kobau et al. LÄS MER
2. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER
3. Designing micro exertion game for 2-minute active breaks with ML-agent-based skeletal tracking act the Godot Engine
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This thesis presents the design and development of an innovative exergame aimed atcombating the adverse effects of sedentary lifestyles, particularly prevalent among officeworkers and gamers. The game, built using the open-source Godot game engine andGoogle's MediaPipe machine learning framework, utilizes motion capture technology totranslate real-world player movements into in-game actions. LÄS MER
4. Barnens youtube-idoler : En studie av två svenska gaming-youtubers som informationsförmedlare
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This thesis explores a video phenomenon called “Let’s Play”, that allows people to share their gaming experience with an online audience, for example on YouTube. Let’s Play-videos are a favorite pastime with children. Yet, the knowledge about the information in these videos is sparse. LÄS MER
5. Unlocking the Battle Pass: Broadening the Scope of Video Game Gamification
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : While gamification has been extensively studied in specific fields, such as education and health, its application in other domains remains understudied. This thesis explores how battle passes, a common gamification system found in video games, are implemented and examines their potential challenges and limitations within and beyond video games. LÄS MER