Sökning: "Gina Tricot inköp"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Gina Tricot inköp.

  1. 1. Vikten att följa trender - en inköpares dilemma? : En tvärsnittsstudie om beslutsfattandet inom svenska modeföretags inköpsprocesser

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lovisa Sundqvist; Annie Wrang; [2014]
    Nyckelord :Trends; Trend analysis; Trend forecasting agencies; Decision; Risks; Uncertainty; Purchasing; Fashion company; Fashion Industry.; Trender; Trendanalyser; Trendbyråer; Beslut; Risk; Osäkerhet; Inköp; Modeföretag; Modebranschen;

    Sammanfattning : Sedan millenniumskiftet förändrades modevärlden radikalt av fler säsonger, ökad mångfald av trender samtidigt som trendernas livslängds blev allt kortare. Hos inköparna på de stora klädbolagen ställs det idag ett allt större krav att veta vad som kommer att sälja i framtiden. LÄS MER

  2. 2. Vikten att följa trender : en inköpares dilemma?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :LOVISA SUNDQVIST; ANNIE WRANG; [2014]
    Nyckelord :Trender; Trendanalyser; Trendbyråer; Risk; Modebranschen; Beslut; Osäkerhet; Inköp; Modeföretag;

    Sammanfattning : Sedan millenniumskiftet förändrades modevärlden radikalt av fler säsonger, ökad mångfald av trender samtidigt som trendernas livslängds blev allt kortare. Hos inköparna på de stora klädbolagen ställs det idag ett allt större krav att veta vad som kommer att sälja i framtiden. LÄS MER

  3. 3. Den proffesisonella kedjans väg till snabb tillväxt

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Hetal Kubavat; Azra Mehmedovic; [2009]
    Nyckelord :tillväxtkedjor;

    Sammanfattning : Vi analyserar den professionella butikskedjan och studerar kedjornas faktorer bakom tillväxt. Kedjor är inte typiska tillväxtföretag och har därför speciella egenskaper; inköp, organisation och distribution ser annorlunda ut i kedjornas verksamhet än i traditionella tillväxtföretag. LÄS MER

  4. 4. The Black Dahlia

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Camilla Sjöberg; Ingrid Ludvigson; [2008]
    Nyckelord :målgrupp; marknadspotential; bygga varumärke; marknadsföring;

    Sammanfattning : Svenskorna är kända världen över för att vara både modemedvetna och trendkänsliga. Vi läser trendtidningar, modebloggar, och älskar att shoppa. Åren efter gymnasiet kanske vi läser vidare eller skaffar oss ett jobb utan kvalifikationskrav. Detta gör att vi föredrar att handla våra modeplagg så billigt som möjligt. LÄS MER