Sökning: "Gina Tricot verksamhet"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Gina Tricot verksamhet.
1. Vägen mot hållbarhet : En kvalitativ studie av hur ett företag anpassar marknadsföringsstrategier för att uppnå hållbarhet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag behöver idag ansvara för hållbarhet i sin verksamhet, däribland i sina marknadsföringsstrategier, för att vara konkurrenskraftiga på marknaden. Forskning menar att detta kräver välanpassade marknadsstrategier som påvisar hållbarhetsarbetet för intressenter. LÄS MER
2. Vi är socialt ansvarstagande - därför får våra anställda 40kr/h : En kvalitativ textanalys av Gina Tricot och Boohoos CSR-kommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Företag har kommit till insikt om att det kan vara fördelaktigt att kommunicera sina hållbarhetsinitiativ. Detta har kommit att göra Corporate social responsibility, CSR, framträdande i företagskommunikation. LÄS MER
3. Upplevelse av kundservice : En komparativ studie om skärmbaserad- och telefonbaserad kundservice
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Due to the increasing online commerce in Sweden there are more and more companies who are focusing on their online business and more and more customer are buying clothes online. This means that there has been a transition from the physical store form to the online commerce. LÄS MER
4. Hållbarhetsredovisning : varför utför klädåterförsäljande företag frivilligt hållbarhetsredovisning?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : The awareness of social and environmental responsibility has increased among companies over the years. It has become increasingly important for companies to show the world that they are committed and do take responsibility towards communities. LÄS MER
5. Vision och praktik : en fallstudie av ett nyetablerat produktionskontor i Kina
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : : Idag trängs ett stort antal aktörer inom prisvärt mode på en arena där kunden blivit allt mer medveten kring pris och kvalitet. Affärsidéer, som bygger på att erbjuda mode till fördelaktiga priser, sätter stor press på företagens kostnader där varken kvalitet eller design får påverkas negativt. LÄS MER