Sökning: "Golf"

Visar resultat 1 - 5 av 213 uppsatser innehållade ordet Golf.

  1. 1. Running to the top? - A qualitative research report investigating how the best male elite runners in Sweden relate to their own personal brand.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Olle Ahlberg; Adam Palm; [2023-07-03]
    Nyckelord :Personal brands; brand equity; sports marketing; track and field;

    Sammanfattning : This research seeks to further develop the understanding of how professional athletes relate to personal brand building. Previous literature has canvased the landscape of celebrity athletes in sports such as football, golf, tennis and basketball. LÄS MER

  2. 2. "We are a team": Creating a Healthy Coach-Youth Golfer Relationship

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Jesper Littorin; [2023]
    Nyckelord :Coach-athlete relationship; mental health; well-being; youth athlete; golf; Tränare-spelare relation; mental hälsa; välmående; ungdomsidrottare; golf;

    Sammanfattning : The research objectives were (1) to explore how coaches and youth golfers perceive a healthy coach-athlete relationship and (2) what they do to facilitate such a relationship. A qualitative small-q study was done by interviewing five experienced coaches and five competitive youth-golfers using two semi-structured interview guides in order to get both coaches’ and athletes’ perspectives. LÄS MER

  3. 3. Kan fler birdies leda till större biologisk mångfald på golfbanan? : En fallstudie i Stockholms län om hur golfklubbar i tätbebyggda områden kan bidra för att öka den biologiska mångfalden

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Clara Lindholm; Lovisa Nordgren; [2023]
    Nyckelord :Golf course; Biodiversity; Ecosystem services; Densely built areas; Golfbana; Biologisk mångfald; Ekosystemtjänster; Tätbebyggda områden;

    Sammanfattning : Biologisk mångfald är viktigt att främja i den ökade urbaniseringen då det gör att städer kanbibehålla viktiga funktioner när allt fler ytor blir bebyggda och hårdgjorda. Aktörer som harstor inverkan på detta är golfklubbar som ligger i tätbebyggda områden. LÄS MER

  4. 4. Hole-in-one Experiences : Evaluating the Impact of Experiential MarketingDimensions on Customer Engagement and LoyaltyWithin the Golf Course Industry

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Zachary Sporn; [2023]
    Nyckelord :Experiential Marketing; Golf Industry; Customer Engagement; Customer Loyalty; Emotional Response; Recreational Sports;

    Sammanfattning : Background: The leisure and recreational sports market, a multibillion-dollar industry, isexperiencing a transformative shift. With increased competition and changing consumerdemographics, businesses and facilities are seeking innovative strategies to ensure customerretention and maintain profitability. LÄS MER

  5. 5. Effekten av audio-haptisk feedback på simulerad körning

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Sara Modin; Simon Garrido Velasquez; [2023]
    Nyckelord :education; simulator; audio haptic feedback; fidelity; utbildning; simulator; audio-haptisk feedback; fidelitet;

    Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen går i full fart i dagens samhälle och detta påverkar även utvecklandet av utbildningar och dess tillvägagångssätt. Simulatorer och simulerad inlärning tar allt mer plats inom allt från medicinsk utbildning till golfsport och har länge använts inom pilotutbildning. LÄS MER