Sökning: "Google AdWords"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Google AdWords.
1. Det man inte vet - Googlar man : Marknadsorienteringens effekter genom Google AdWords - En studie av kundorientering i SME:s
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Aim: The purpose of the study is to understand how SME companies uses market orientation to target customers through Google AdWords. Method: This study uses a qualitative method approach as the purpose of the study is to increase understanding. Furthermore, the empirical data used has been collected through eight semi-structured interviews. LÄS MER
2. Personifiering, överväger fördelarna nackdelarna? - en kvantitativ studie om effekterna av personifierade banners
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Internet is not only a media channel that is increasingly used but also a marketing channel with strong potential. By the help of technology, marketers today can show the right message to the right people at exactly the right moment. LÄS MER
3. Censur på Internet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Genom detta kandidatarbete undersöker och prövar vi hur censur påverkar informationsspridning på internet, genom vår prövning undersöker vi om Googles indexering kan ha en censurerande effekt på användaren, detta i form av en filterbubbla. Med hjälp av kvalitativa tolkningar vill pröva om och hur stor påverkan Googles indexering har på användaren, som stöd för vår kvalitativa undersökning har vi Handbok i Kvalitativ Analys skriven av Andreas Fejes & Robert Thornberg samt 101 Design Methods skriven av Vijay Kumar. LÄS MER
4. The best place to hide a dead body is page 2 on Google search results
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatikSammanfattning : Syfte - Detta examensarbete utreder vad som påverkar vilken länk studenterna på Jönköping University väljer att klicka på i Googles sökresultat vid en produktsökning. För vissa e- handelsföretag kan det vara avgörande att användarna klickar på deras länk i sökresultatet. LÄS MER
5. Analys av försäljningsdata från Google Adwords med EM-algoritmen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : The purpose of this paper is to find a model that describes the distribution of Google Adwords order data and to find an appropriate method to estimate the expected value for an order. We do this on behalf of the marketing agency Precis Digital. We receive data for one of their customers. LÄS MER