Sökning: "Greta Gustafsson"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Greta Gustafsson.

  1. 1. Urban Planning for Better Air Quality : A case study of the Low-Traffic Neighbourhoods in London

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Greta Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Low-Traffic Neighbourhoods; London; Green Infrastructure; Urban Planning; Air Pollution;

    Sammanfattning : Air pollution affects the environment negatively, boosts climate change, and is the cause of millions of deaths per year, first and foremost affecting the people living in urban areas. Since the early 20th century, many cities have been planned around cars, which are the main contributors to the bad air quality. LÄS MER

  2. 2. Algae cultivations in Kenya- a sustainable solution? : An assessment and investigation over deepwater cultivation in Shimoni, Southern Kenya

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Greta Gustafsson; Amanda Sivard; [2020]
    Nyckelord :Macro algaes; aquaculture; deep-water techniques; Kenya; Makroalger; vattenbruk; djupt vatten; Kenya;

    Sammanfattning : With a strong demand for aquatic products, seaweed is a promising application in a wide range of areas, such as food, medicine and energy. Kenya is seen as a country with great potential of expanding its seaweed industry, and by inspiration from the widespread production of algaes at Zanzibar, improvements and adaptations can be made to fit Kenya. LÄS MER

  3. 3. Greta-effekten vs. Konsumtionssamhället

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Karlsson Ahlborg; Clara Risberg; Linn Hodell; [2020]
    Nyckelord :Consumer Culture Theory; relationer; miljöaktivism; Greta-effekten; konsumenter; hållbar konsumtion; personligt varumärke; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Greta-effekten vs. Konsumtionssamhället - En studie om Greta Thunbergs del i konsumenters tankar kring hållbar konsumtion Seminariedatum: 2020-01-16 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Ebba Ahlborg, Linn Hodell, Clara Risberg Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Consumer Culture Theory, relationer, miljöaktivism, Greta-effekten, konsumenter, hållbar konsumtion, personligt varumärke Syfte: Syftet med studien är att undersöka om konsumenters relation till varumärket Greta Thunberg har någon del i ett eventuellt hållbart konsumtionstänk. LÄS MER

  4. 4. Utformning av användbara webbapplikationer med fokus på navigerbarhet : En explorativ fallstudie av webapplikationen iBokhyllan

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :William Anzén; Lukas Borggren; Lukas Eveborn; Viktor Gustafsson; Greta Holm; Rasmus Lindblom; Fabian Ovik Karlsson; Hanna Sträng; Christian von Koch; [2019]
    Nyckelord :Användbarhet; Navigerbarhet;

    Sammanfattning : Det har aldrig varit lika viktigt som idag att ta hänsyn till internetanvändarens flyktiga uppmärksamhet. Konsten att bevara denna uppmärksamhet är lika komplex som den är ung, och varje dag formuleras nya verktyg för just detta ändamål. LÄS MER

  5. 5. Småföretagssamverkan, en utopi eller ett nödvändigt ont? : En studie av småföretagens motiv till samverkan

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Greta Gustafsson; Johanna Thorell; [2009]
    Nyckelord :Small firm; cooperation; retail market; metaorganization; Småföretag; samverkan; detaljhandeln; metaorganisation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Detaljhandeln har under de senare decennierna genomgått en förändring där större kedjor tar allt mer plats. Den levande debatten om vikten av småföretagandet i Sverige gör att frågan väcks om vad som händer med småföretagen i detaljhandelns utveckling. LÄS MER