Sökning: "Gymnasietjejer"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet Gymnasietjejer.
1. Dubbla karriärer hos gymnasietjejer : En kvantitativ studie om tjejers upplevelse av att kombinera idrottsutövande och studier på nationella idrottsutbildningen med inrikting fotboll
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Sports combined with school have become a part of Swedish society. National Sport Education gives students at secondary school an opportunity to combine school and sports to prepare for both a post-athlete career and current elite sport career. LÄS MER
2. Gymnasietjejers fysiska aktivitetsnivå och dess påverkan på den psykiska hälsan - En kvantitativ studie på gymnasietjejer i Skåne.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och analysera ett tänkbart samband mellan fysisk aktivitetsnivå och psykisk hälsa hos gymnasietjejer i Skåne. Undersökningen vill bidra till kunskap om målgruppens fysiska aktivitetsnivå och upplevda hälsa. LÄS MER
3. A snap or a gram? - En kvalitativ intervjustudie om gymnasietjejers uppfattning kring influencers på Instagram och Snapchat.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka gymnasietjejers uppfattningar kring influencers på sociala medieplattformarna Instagram och Snapchat. Studien ämnar även att undersöka om uppfattningarna skiljer sig åt på Instagram och Snapchat och varför. LÄS MER
4. ”De får det att funka utåt, men kan gå sönder inuti.” : Skolkuratorers arbete med ”duktiga flickor” på gymnasiet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Socialt arbeteSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie var att undersöka vad skolkuratorer anser kännetecknar “duktiga flickor” på gymnasiet, hur de arbetar med att bemöta gymnasietjejer som uppvisar ”duktig flicka”-syndrom, samt vilka risker de anser finns för dessa tjejer. Sex stycken semistrukturerade intervjuer genomfördes med skolkuratorer vilka var yrkesverksamma i Mellansverige. LÄS MER
5. Statussymboler och influencers : En kvantitativ studie om sambandet mellan influencers marknadsföring och svenska gymnasietjejers konsumtionsvanor
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : Research shows that adolescents are major users of various social media, and adolescent girls who use social media are more likely than adolescent boys to come into contact with so-called Influencer marketing, i.e. a form of marketing in which focus is placed on influential people rather than the target market as a whole. LÄS MER