Sökning: "HLK psykologi"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden HLK psykologi.

  1. 1. Rekrytering och framgångsrikt företagande: En kvalitativ studie av rekryteringsprocess hos lönsamma företag

    Kandidat-uppsats, HLK, Ämnesforskning

    Författare :Anita Brun Nilsson; Alma Maslan; [2013]
    Nyckelord :human resources; psykologi; personalvetenskap; framgång; samhällsvälfärd; anskaffning av personal;

    Sammanfattning : Sammanfattning Förmågan till ständig utveckling och omställning är central när det gäller tillväxt både för företaget och för samhället. Denna kvalitativa studie består av en litteraturöversikt, en enkätundersökning, samt en fallstudie av ett framgångsrikt företag. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesbyggande och dess påverkan på anställdas attityder : En kvantitativ tvärsnittsstudie

    Kandidat-uppsats, HLK, Livslångt lärande/Encell

    Författare :Jon Petersson; Jonas Sandström; [2013]
    Nyckelord :Psykologi; Human Resources; Employer Branding; Attityder; Förändring; Brand Commitment; Varumärke; Utveckling;

    Sammanfattning : Studien undersökte hur medarbetare såg på företagets varumärke innan påbörjad anställning i förhållande till hur de såg på företagets varumärke i dagsläget. En andra aspekt som undersökningen berörde är vad som influerade företagets ”employer branding-arbete” utifrån ett antal ställda påståenden och hur dessa berör varandra. LÄS MER

  3. 3. En Studie i Optimism, Lycka och Livstillfredsställelse

    Kandidat-uppsats, HLK, Ämnesforskning

    Författare :Maria Rostedt; [2011]
    Nyckelord :positiv psykologi; optimism; lycka; livstillfredsställelse;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att inom den positiva psykologins ramar se hur optimism (LOT-r, Scheier, Carver, & Bridges, 1994) förhåller sig till lyckonivå (OHQ, Hills & Argyle 2002) och livstillfredsställelse (SWLS, Diener, Emmons, Larsen & Griffin, 1985) och om detta skiljer sig i kön, civilstånd och ålder. Studien undersökte också vad som gör individer lyckliga. LÄS MER

  4. 4. Hur företag hanterar och undviker protester : Fallstudier av tidskriften Café, Ikea och McDonalds

    M1-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Kristofer Åberg; [2002]
    Nyckelord :företagsetik; sociala rörelser; protester; aktivister; public relations; kriskommunikation; Café; Ikea; McDonalds;

    Sammanfattning : Undersökningar visar att det är få företag som är förberedda för en attack frånaktivister. Tillvägagångssätten för att bemöta aktivisterna har också ofta visat sig varabristfälliga. LÄS MER