Sökning: "HYPE"

Visar resultat 1 - 5 av 139 uppsatser innehållade ordet HYPE.

  1. 1. Näringsförluster från sju jordbruksområden nära Mälaren

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Soil and Environment

    Författare :Sally Karlsson Bondesson; [2024]
    Nyckelord :avrinningsområde; belastning; fosfor; kväve; S-HYPE; retention; typområden på jordbruksmark; vattenflöde; VISS; våtmark;

    Sammanfattning : Ett av Sveriges miljömål är ”ingen övergödning” vilket innebär att gödande ämnen inte ska ha negativ inverkan på människor, biologisk mångfald eller mark-och vattenanvändning (Naturvårds-verket 2023). Näringsämnena fosfor och kväve och förlusten av dessa från framför allt jordbruksmark är en av orsakerna till övergödning i sjöar, hav och vattendrag. LÄS MER

  2. 2. Impact of wetland restoration on river discharge - A case study of Bråån, Skåne, Sweden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Ardis Luda; [2023]
    Nyckelord :wetlands; wetland restoration; HYPE model; river discharge; Sweden; land use change; flooding; hydrological modeling; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Land use change is a factor not often considered when modeling river discharge in regard to future flood risk. The restoration of wetlands is an ongoing land use change which affects water storage capacity in the soils of a catchment and could lead to lower flows in rivers. LÄS MER

  3. 3. Scrum - From hype to disappointment?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Malin Westman; [2023]
    Nyckelord :Scrum; events; Agile; project management; software development;

    Sammanfattning : The Agile method has since it got published, of many been regarded as the universal solution to increased flexibility in software development. Scrum is, without a doubt, the most widely used Agile method among software development teams. LÄS MER

  4. 4. Beyond the hype

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Dhruv Sharma; Enrique Mridha; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Nano-influencer; Macro-influencer; Paid collaboration; Unknown brand;

    Sammanfattning : Influencer marketing has grown in popularity making it crucial for firms to understand how they should optimize their influencer marketing campaigns. This is an even greater issue for parsimonious unknown brands who tend to have limited resources and, as such, might refrain from employing macro-influencers in their marketing campaigns. LÄS MER

  5. 5. The new hype in the e-commerce industry: A case study in Sweden to investigate challenges perceived by software development teams

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Hasmik Hakobyan; Narthana Murugesan; [2023]
    Nyckelord :software development teams; e-commerce; challenges; new hype; pandemic; Business and Economics;

    Sammanfattning : The growing number of users and the changes in customer behaviour over the last few years caused new hype in the e-commerce industry. This imposed pressure resulted in some technical disruptions in those systems. LÄS MER