Sökning: "Hanna Hultén"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Hanna Hultén.

  1. 1. Värdet av en influencer : Hur konsumenter påverkas av annonsering i sociala medier med, respektive utan, influencers vid köp av low involvement-produkter

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Eriksson; Zara Lood Lindqvist; Alexandra Uhrberg; [2017]
    Nyckelord :Advertisement in social media; influencer marketing; influencers; low involvement products; Annonsering i sociala medier; influencer marketing; influencers; low involvement-produkter;

    Sammanfattning : Författare: Hanna Eriksson, Zara Lood Lindqvist, Alexandra Uhrberg Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30 hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2017, 4FE63E Forskningsfråga: Hur påverkas konsumenter av influencer marketing i jämförelse med annonsering på sociala medier där influencers inte förekommer, vid köpbeslut för low involvement-produkter? Syfte: Denna studies syfte är att analysera och diskutera influencers inverkan på konsumenters köpbeslut för low involvement-produkter. Genom att ta hänsyn till kostnadsbilden för influencer marketing och övrig annonsering på sociala medier samt studera och analysera hur konsumenter uppfattar annonsering i sociala medier för low involvement-produkter med, respektive utan, influencers ämnar studiens författare att generera indikationer kring värdet av en influencer i den unika kontexten. LÄS MER

  2. 2. Skönlitteratur i svenskundervisningen : Svensklärares uppfattningar om skönlitteratur i svensundervisningen 

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Språk-, litteratur- och mediedidaktik

    Författare :Hanna Hultén; [2017]
    Nyckelord :Fiction; teacher; reading; the swedish subject; Skönlitteratur; lärare; läsning; svensämnet;

    Sammanfattning : Intervjustudien är inspirerad av fenomenografi och berör ämnet skönlitteratur i svenskämnet. Examensarbetet har som syfte att undersöka svensklärares uppfattningar om skönlitteratur i svenskundervisningen. LÄS MER

  3. 3. Att skapa sensation med en ny generation : En kartläggning hur mediebolag kan anpassa sin marknadskommunikation gentemot generation Z

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Marcus Andersson; Hanna Lindgren; Oscar Wenning; [2017]
    Nyckelord :Generation Z; mediebolag; marknadskommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att skapa sensation med en ny generation Författare: Marcus Andersson, Hanna Lindgren, Oscar Wenning Handledare: Universitetsadjunkt Åsa Lindström Examinator: Professor Bertil Hultén Fakultet: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar VT17   Forskningsfråga: Hur behöver mediebolag anpassa sin marknadskommunikation för att nå ut till generation Z? Syfte: Med utgångspunkt i generation Z:s mediekonsumtion idag ämnar studien att ligga till grund för mediebolagens utvecklande av deras marknadskommunikation för att nå ut till och attrahera generation Z. Därmed syftar studien till att kartlägga i vilka kanaler generation Z rör sig i och under vilka tider på dygnet som de är mest aktiva. LÄS MER

  4. 4. I en ny allmänhets tjänst : - En studie om Public Service i ett förändrat medielandskap

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och design

    Författare :Sara Marklund; Hanna Haeggström; Madeleine Olsson; [2008]
    Nyckelord :Public service; medium; new media; media industry; audience; non commercial activity; TV; Internet;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: The new Public Service Authors: Hanna Haeggström, Sara Marklund, Madeleine Olsson Level: Bachelor thesis in Media and Communications Studies Supervisor: Olof Hultén Location: School of Communication and Design, University of Kalmar, spring 2008 Language: Swedish Number of pages: 55 There is an ongoing change of the media industry where new types of media emerge as a result of technological advancements. The audience and their use of the media have changed where available range has expanded while the size of the audience has remained the same. LÄS MER

  5. 5. Förtroendets betydelse i relationens livscykel, vid köp av externa tjänster

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Svensson; Hanna Klöfver; Anna Hultén; [2007]
    Nyckelord :Förtroende; relation; värdeskapande; reklambyrå och kund.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur och när förtroendet skapas i en affärsrelation då parterna inte har någon tidigare erfarenhet av varandra. Vidare är syftet att undersöka vilken betydelse förtroendet har, samt när i relationens livscykel förtroendets betydelse är som störst. LÄS MER