Sökning: "Hannah Andersson"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Hannah Andersson.
1. “Och så, mer politik” En kvantitativ innehållsanalys av Rapports och TV4Nyheternas valbevakning
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Title: “Och så, mer politik” Authors: Hannah Zemack and Hannah Andersson Level: Bachelor thesis in Journalism Term: HT 2022 Supervisor: Marina Ghersetti The aim of our study is to examine to what extent the media reports about the political matters and how this reporting looks during the swedish election 2022. Specifically how the news programs Rapport and TV4Nyheterna reported during a Swedish election. LÄS MER
2. 'Zooming' in on Strategic Knowledge : A qualitative study exploring how Remote-Hybrid Work Structures influence Strategic Knowledge Management
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: The COVID-19 pandemic has forced companies to undergo a rapid digital transformation, including a shift towards remote-hybrid work structures. This has disrupted traditional ways of working, including strategic knowledge management (SKM). LÄS MER
3. To What Extent EU Regulations and Consumer Behavior Have Affected the Expansion of Alternative Proteins: A Comparison of the Plant-Based and Cell-Based Meat Markets
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Plant-based meat (PBM) fulfills the criteria set by the European Union regulations for the product to be sold in the EU and is currently a highly consumed conventional meat substitute in the region. Whereas, cell-based meat (CBM), as of July 2023, does not fulfill the criteria set by the EU regulations for the product to be legally sold in the EU. LÄS MER
4. Hur bildestetik påverkar svenska turisters beslutsfattande - En experimentell replikationsstudie
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfråga: Leder estetiskt tilltalande bilder till ökad bokningsintention Syfte: Denna studie är en replikation av studie 1 i artikeln författad av Marder, Erz, Angell och Plangger (2021) “The Role of Photograph Aesthetics on Online Review Sites: Effects of Management- versus Traveler-Generated Photos on Tourists’ Decision Making”. Syftet med denna studie är att replikera Marder et al. LÄS MER
5. Det måste börja med motiverade och kreativa medarbetare : En studie om hur distansarbetet påverkat medarbetares uppfattning av Empowerment
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att skapa förståelse för hur medarbetarnas uppfattning av Empowerment förändrats till följd av att helt eller delvis arbeta på distans. Metod: Studien har en kvalitativ utgångspunkt med en deduktiv ansats. LÄS MER