Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Bildämnet som kulturell brygga : En kvalitativ studie av svenska bildlärares upplevelser kring interkulturalitet.
L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Denna studie undersöker fyra olika bildlärares upplevelser av interkulturalitet i skolan. Studien undersöker deras upplevelser med hjälp av kvalitativa intervjuer som hölls över Zoom. Lärarna hittades genom ett forum där de fick volontera för att bli intervjuade. LÄS MER
2. Bildämnet som kulturell brygga : En kvalitativ studie av svenska bildlärares upplevelser kring interkulturalitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Denna studie undersöker fyra olika bildlärares upplevelser av interkulturalitet i skolan. Studien undersöker deras upplevelser med hjälp av kvalitativa intervjuer som hölls över Zoom. Lärarna hittades genom ett forum där de fick volontera för att bli intervjuade. LÄS MER
3. Trump: en del av eliten och folkrepresentant?
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Populism has been on the rise in Europe and North America the past decade. Donald Trump is an example of the type of populist politician who has in recent years managed to build a steadfast voter base in part through depicting a world that can be divided into two camps: the pure people and the corrupt elite. LÄS MER
4. Who is your partner? Knowledge transfer between a large firm and a start-up
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : As cooperative agreements between larger firms and start-ups continue to surge in the era of digitalization, the knowledge transfer between two such parties become increasingly important to understand. This thesis aims to shed light on how the inter-organizational dynamics between a large firm and a start-up affect knowledge transfer in the context of digitalization, covering power relations, trust and risk, structures and mechanisms, and finally social ties. LÄS MER
5. Företagens närvaro i sociala medier : En studie om hur användare förhåller sig till företagssidor i sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med studien är att få en djupare förståelse för hur användare av sociala medier förhåller sig till, och varför de väljer att följa företagssidor i sociala medier, vad de förväntar sig av dem samt hur de upplever företagens ständiga närvaro. Vi har undersökt detta utifrån en kvalitativ ansats och har använt fokusgrupper för att samla in studiens empiriska material. LÄS MER