Sökning: "Hedonic-Motivation System Adoption Model"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Hedonic-Motivation System Adoption Model.

  1. 1. Lantbrukares upplevelse av en webbsida utformad som en tredimensionell virtuell värld : Fallet med Yaragarden.se

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Arvid Gärdebo; Schönbeck Joakim; [2022]
    Nyckelord :Website Design; Three-Dimensional Virtual World; Farmers; User Experience; Usability; Hedonic-Motivation System Adoption Model; Qualitative Research; Webbplatsdesign; Tredimensionell virtuell värld; Lantbrukare; Användarupplevelse; Användbarhet; Hedonic-Motivation System Adoption Model; Kvalitativ forskning;

    Sammanfattning : Informationsintag har blivit lättare i och med internets tillkomst. För att göra upplevelsen mer uppslukande, rolig och interaktiv har nya designkoncept på webbplatser utvecklats. Ett sådant designkoncept är tredimensionella virtuella världar. LÄS MER

  2. 2. Användarupplevelse i digitala miljöer : En kvalitativ studie om vad som skapar engagemang inom digitala sociala nätverk

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Fanny Stövander; [2022]
    Nyckelord :UX; engagement; social networking sites; HMSAM; Flow Theory; Användarupplevelse; engagemang; digitala sociala nätverk; HMSAM; flow-teorin;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka användarupplevelse i digitala miljöer med inriktning engagemang inom digitala sociala nätverk. Studien syftar till att ge en fördjupad förståelse kring området användarupplevelse inom hedoniska motivationssystem (HMS) med fokus på vad som skapar engagemang inom digitala sociala nätverk. LÄS MER

  3. 3. MonoGenjin : En praktisk undersökning av 2D spelmotors- och spelutveckling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Viktor Källberg; Tobias Källman Andersson; [2022]
    Nyckelord :Game engine; game development; Research through Design; RtD; autoethnography; collaborative autoethnography; CAE; hednoic-motivation system; HMS; Hedonic-motivation system adoption model; HMSAM; information systems; IS; Spelmotor; spelutveckling; forskning genom design; Research through Design; RtD; autoetnografi; kollaborativ autoetnografi; Collaborative Autoethnography; CAE; hedonic-motivation system; HMS; Hedonic-motivation system adoption model; HMSAM; informationssystem; IS;

    Sammanfattning : Spelindustrin är gigantisk och kontinuerligt växande, där detta inkluderar spelutveckling samt spelande av spel. Detta medför att en betydande mängd akademiker i sina yrkesliv kommer att beröra ämnesområdet spelutveckling. LÄS MER

  4. 4. Tillämpning av persuasive design på kursvärderingsverktyg

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Viktor Birgander; Jens Bleckert; [2021]
    Nyckelord :Persuasive design; kursvärdering; Fogg; Persuasive System Design; Användarupplevelse;

    Sammanfattning : Vid Institutionen för informatik och media vid Uppsala Universitet (IM) används ett digitalt kursvärderingsverktyg (IMKV) som en central metod att samla in feedback från kursdeltagare som underlag för kvalitetsarbete och för reflektion åt kursdeltagaren. Vid IM är svarsfrekvensen låg och således är underlaget för kvalitetsarbete lågt och IMKV riskerar visa på resultat som inte är reliabla eller representativa. LÄS MER

  5. 5. Träningsappar och motivation : En kvalitativ undersökning om vilka faktorer som påverkar motivation att använda mobila träningsapplikationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Joanna von Bahr Jemth; Christian Fangel; [2021]
    Nyckelord :Hedonic-Motivation System Adoption Model; motivation; fitness applications; social influences; user experience; Hedonic-Motivation System Adoption Model; Motivation; mobila träningsapplikationer; sociala influenser; användarupplevelse;

    Sammanfattning : Utvecklingen och intresset för mobila träningsapplikationer har växt markant de senaste åren och tusentals träningsapplikationer kan idag återfinnas på marknaden. Samtidigt har människor världen över blivit allt mer inaktiva vilket riskerar att leda till stora konsekvenser för individens hälsa och välmående. LÄS MER