Sökning: "Hellberg Olsson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Hellberg Olsson.

  1. 1. Hur reagerar investerare på nyheter omproduktåterkallelse inom bilindustrin? : En eventstudie på bilindustrins aktörer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Jens Hellberg; Lukas Olsson; [2020]
    Nyckelord :Capital market reactions; product recall; event study; automotive industry; component manufacturers; contract theory; Kapitalmarknadsreaktioner; produktåterkallelse; eventstudie; bilindustri; komponenttillverkare; kontraktsteori;

    Sammanfattning : I takt med att teknologin i nytillverkade bilar blir allt mer avancerad, ökar också antalet produktåterkallelserinom bilindustrin till följd av defekta komponenter. En produktåterkallelse ger upphov till enkostnadsökning för det berörda företaget och bör således ge en negativ effekt på aktiekursen, närmarknadsaktörer tar del av informationen. LÄS MER

  2. 2. I resenärens tjänst: genre och "värden" i policies på den fria reseguiden Wikitravel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Martin Hellberg Olsson; [2015-12-03]
    Nyckelord :Wikitravel; wiki; reseguider; produserifiering; kunskapsproduktion; turism; genre; konsensus; kollaborativ textproduktion;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks vilka värden som ligger till grund för Wikitravels reseguider, detta för att förstå vilka förutsättningar som ligger till grund för innehållet på Wikitravel. Vidare undersöks om det föreligger en så kallad nätverkskonflikt mellan grupper av värden, detta främst baserat på tidigare forskning gällande Wikipedia av Steven Jankowski där denne använder sig av Manuel Castells teori om nätverkssamhället för att förklara den relativa konservatism andra forskare observerat i kunskapskonstruktionen på Wikipedia. LÄS MER

  3. 3. Ett smartare retail - en studie i hur smartphonen som shoppingverktyg har bidragit till ett förändrat köpbeteende och servicemöte i butiken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Andreas Nilsson; Johanna Westerdahl Svensson; Yichu Chung; [2012]
    Nyckelord :smartphone; innovationer; köbeteende; köprocessen; självservice; multi- channel; omni-channel; omni-access; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Dags fo¨r ett smartare retail – En studie i hur den smartphoneanva¨ndande kunden bemo¨ts av butiken. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen fo¨r Service Management. Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 Hp, VT2012. Seminariedatum: 29 maj 2012. LÄS MER

  4. 4. Vill ni ha mig eller inte? - En studie om motivation hos korttidsanställda i butik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Danielsson; Joakim Hyllén; Oskar Olafsson; [2012]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT12, Service Management – Retail, Lunds universitet: Campus Helsingborg Författare: Caroline Danielsson, Joakim Hyllén & Oskar Olafsson Titel: Vill ni ha mig eller inte? – En studie om motivation hos korttidsanställda i butik Handledare: Carl Hellberg & Birgitta Olsson Syfte: Syftet är att beskriva och analysera vilka problem som kan uppstå och vilka nyckelfaktorer som är viktiga i butiksledningens styrning av korttidsanställda med kundkontakt i butik med fokus på motivation. Metod: Ett abduktivt arbetsätt och kvalitativa djupintervjuer med nio korttidsanställda och fyra butikschefer. LÄS MER

  5. 5. Vill ni ha mig eller inte? - En studie om motivation hos korttidsanställda i butik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Danielsson; Joakim Hyllén; Oskar Olafsson; [2012]
    Nyckelord :korttidsanställda; butik; motivation; servicemöte; maslow; företagskultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT12, Service Management – Retail, Lunds universitet: Campus Helsingborg Författare: Caroline Danielsson, Joakim Hyllén & Oskar Olafsson Titel: Vill ni ha mig eller inte? – En studie om motivation hos korttidsanställda i butik Handledare: Carl Hellberg & Birgitta Olsson Syfte: Syftet är att beskriva och analysera vilka problem som kan uppstå och vilka nyckelfaktorer som är viktiga i butiksledningens styrning av korttidsanställda med kundkontakt i butik med fokus på motivation. Metod: Ett abduktivt arbetsätt och kvalitativa djupintervjuer med nio korttidsanställda och fyra butikschefer. LÄS MER