Sökning: "Hellberg Olsson"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Hellberg Olsson.
1. Hur reagerar investerare på nyheter omproduktåterkallelse inom bilindustrin? : En eventstudie på bilindustrins aktörer
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : I takt med att teknologin i nytillverkade bilar blir allt mer avancerad, ökar också antalet produktåterkallelserinom bilindustrin till följd av defekta komponenter. En produktåterkallelse ger upphov till enkostnadsökning för det berörda företaget och bör således ge en negativ effekt på aktiekursen, närmarknadsaktörer tar del av informationen. LÄS MER
2. I resenärens tjänst: genre och "värden" i policies på den fria reseguiden Wikitravel
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : I denna uppsats undersöks vilka värden som ligger till grund för Wikitravels reseguider, detta för att förstå vilka förutsättningar som ligger till grund för innehållet på Wikitravel. Vidare undersöks om det föreligger en så kallad nätverkskonflikt mellan grupper av värden, detta främst baserat på tidigare forskning gällande Wikipedia av Steven Jankowski där denne använder sig av Manuel Castells teori om nätverkssamhället för att förklara den relativa konservatism andra forskare observerat i kunskapskonstruktionen på Wikipedia. LÄS MER
3. Ett smartare retail - en studie i hur smartphonen som shoppingverktyg har bidragit till ett förändrat köpbeteende och servicemöte i butiken
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Dags fo¨r ett smartare retail – En studie i hur den smartphoneanva¨ndande kunden bemo¨ts av butiken. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen fo¨r Service Management. Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 Hp, VT2012. Seminariedatum: 29 maj 2012. LÄS MER
4. Vill ni ha mig eller inte? - En studie om motivation hos korttidsanställda i butik
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT12, Service Management – Retail, Lunds universitet: Campus Helsingborg Författare: Caroline Danielsson, Joakim Hyllén & Oskar Olafsson Titel: Vill ni ha mig eller inte? – En studie om motivation hos korttidsanställda i butik Handledare: Carl Hellberg & Birgitta Olsson Syfte: Syftet är att beskriva och analysera vilka problem som kan uppstå och vilka nyckelfaktorer som är viktiga i butiksledningens styrning av korttidsanställda med kundkontakt i butik med fokus på motivation. Metod: Ett abduktivt arbetsätt och kvalitativa djupintervjuer med nio korttidsanställda och fyra butikschefer. LÄS MER
5. Vill ni ha mig eller inte? - En studie om motivation hos korttidsanställda i butik
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT12, Service Management – Retail, Lunds universitet: Campus Helsingborg Författare: Caroline Danielsson, Joakim Hyllén & Oskar Olafsson Titel: Vill ni ha mig eller inte? – En studie om motivation hos korttidsanställda i butik Handledare: Carl Hellberg & Birgitta Olsson Syfte: Syftet är att beskriva och analysera vilka problem som kan uppstå och vilka nyckelfaktorer som är viktiga i butiksledningens styrning av korttidsanställda med kundkontakt i butik med fokus på motivation. Metod: Ett abduktivt arbetsätt och kvalitativa djupintervjuer med nio korttidsanställda och fyra butikschefer. LÄS MER