Sökning: "Herman Nilsson"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Herman Nilsson.

  1. 1. Value funds - is price what you pay and value actually what you get?

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Herman Ohlsson; Patrik Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Asset Pricing; Factor Model; HML Factor; Value Investing; U.S Mutual Funds;

    Sammanfattning : This paper examines the consistency in exposure to the value factor of U.S. value funds in relation to their performance. We use data from the WRDS database from 2000 to 2021 and apply the Carhart 4-factor model on 71 funds. LÄS MER

  2. 2. Drone Interactive Map : Ett lättanvänt system för kartläggning med drönare

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Herman Appelgren; Marcus Elander; Maya Fogelberg; Ludvig Fors; Daniel Myrén; Henrik Nilsson; Arvid Sundqvist; [2020]
    Nyckelord :drones; aerial imagery; web application; map application; image processing; openstreetmap; React; drönare; flygfoto; webbapplikation; kartapplikation; bildbehandling; openstreetmap; React;

    Sammanfattning : Denna rapport handlar om sju studenters kandidatarbete som utfördes i kursen TDDD96 - Kandidatprojekt i programvaruutveckling vid Linköpings universitet under våren 2020. Målet med projektet var att utveckla en webbapplikation som visar en karta, där användaren kan styra drönare genom att specificera ett område på denna karta. LÄS MER

  3. 3. Baljangåvan: Omtanke på distans : Hur kan en webbapplikation som säljer enkla gåvor utformas så att den upplevs navigerbar, tillförlitlig och har en effektiv köpprocess?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Felicia Dahlström; Funnemark Eirik; Tomas Gudmundsson; Sophie Lindberg; Filip Nilsson; Marcus Olsson; Herman Svensk; Joakim Sörensen; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur en webbapplikation kan tillfredsställa behovet av att snabbt och smidigt kunna ge enklare gåvor till vänner och bekanta på Linköpings universitet. En webbapplikation utvecklades med fokus på de tre nyckelaspekterna navigerbarhet, tillförlitlighet och effektiv köpprocess. LÄS MER

  4. 4. Brand Image and Social Media - an ever trending story? : A Qualitative study on Social Media and Brand Image of a Brand of Low Involvement Products

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Karolina Nilsson; Herman Kempe; Hugo Nyberg; [2017]
    Nyckelord :Brand Image; Types of brand associations; Favorability of brand associations; Strength of brand associations; Uniqueness of brand associations; Low involvement product; Firm generated content; Social media;

    Sammanfattning : A firm’s brand image has to stand the test of time and be durable through different trends and changes, which emphasize the importance of following developments in the marketplace such as the emerging relevance of firm generated content on social media. With attitudes towards a product being lower in relation to the involvement regarding a product, the importance of establishing brand image for low-involvement product brands increases. LÄS MER

  5. 5. Praktiska inslag under kemilektioner. Vilken betydelse har det för inlärning?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Olof Cerne; [2016]
    Nyckelord :praktiska inslag; molekylmodeller; kognitionspsykologi; multimodala; hjärnans mekanismer; inlärning; undervisningshjälpmedel; lärmiljö; variationsteori; perception; sinnesintryck; inlärningsprocesser; VAK-modellen; neuromyt; lärstilsteori; lärarutbildning;

    Sammanfattning : SammanfattningElevers intresse för naturvetenskap är lågt (DeWitt, Archer, Willis & Wong, 2013; The Gallup Organisation, 2008). Detta tros delvis bero på att abstrakta begrepp känns svåra, men olika gestaltning av svåra begrepp kan underlätta förståelsen (Ekborg, 1997). LÄS MER