Sökning: "Hess"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade ordet Hess.
1. Att undvika eller omfamna kontroverser : En intervjubaserad studie om lärares förhållningssätt till att undervisa omIsrael-Palestina konflikten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The aim of this study is to examine how social science teachers teach about controversial issues with an emphasis on the Israel-Palestine conflict. The method applied is qualitative semi-structured interviews. The theoretical framework consists of Diana E. LÄS MER
2. Harnessing Hydrogen and Batteries: Hybrid Energy Storage System for Versatile and Profitable Renewable Power Production
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Industriell elektroteknik och automationSammanfattning : This thesis explores the integration of hydrogen and battery energy storage systems as a means to enhance the management of wind and solar power in the pursuit of a greener grid. The objective of the study is to identify the potential benefits and challenges associated with hybrid energy storage systems (HESS) and their role in renewable energy integration. LÄS MER
3. Techno-Economic Optimization and Control of Hybrid Energy Systems
Master-uppsats, Linköpings universitet/FordonssystemSammanfattning : The increasing demand for renewable energy sources to meet climate targets and reduce carbon emissions poses challenges to the power grid due to their intermittent nature. One potential solution to maintain grid stability is by implementing Hybrid Energy Systems (HESs) that incorporate a Battery Energy Storage System (BESS). LÄS MER
4. ”Det finns många viljor som vill dra dem åt olika håll” : En kvalitativ undersökning av samhällskunskapslärares uppfattning av det medborgarbildande uppdraget och didaktiska reflektioner
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att undersöka hur samhällskunskapslärare uppfattar och tolkar det medborgarbildande uppdraget i Sverige samt hur de tar sig an och implementerar politiska kontroversiella samhällsfrågor i undervisningen, som ett led i ämnesdidaktiska överväganden. Det teoretiska ramverk som ligger till grund för denna studie utgår från att lärares didaktiska reflektioner och överväganden grundas på hur de tolkar sitt undervisningsämne och att det är en ständigt pågående och cirkulär process. LÄS MER
5. Hantering av kontroversiella frågor i samhällskunskapsämnet : En kvalitativ studie om samhällskunskapslärares förhållningssätt till kontroversiella frågor i undervisningen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : This study examines teachers' approach to controversial topics, within the subject of civics and social sciences in Swedish upper secondary school. The aim of the study is to describe and problematize the approaches chosen by teachers when controversial topics are brought up in the classroom. LÄS MER