Sökning: "Hilda Green"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Hilda Green.

  1. 1. The Pitfalls of Communicating the Implementation of Environmental Regulations

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sara Petersen; Hilda Lundin; [2020]
    Nyckelord :Communication; Corporate communication; Marketing; Advertising; Strategy; Green communication; Greenwashing; Transparency; Motive greenwashing; Environmental regulations; Consumer attitude; Experimental survey;

    Sammanfattning : In the light of a market that showcases increased hesitation and skepticism over green marketing and environmental communication, is the necessity of a well executed corporate communication greater than ever. What can be seen on the market is corporations that are unintentionally using motive greenwashing as a tool for attracting and persuading consumers to favour the corporations image. LÄS MER

  2. 2. Hundrastgården som outnyttjad yta för grönska och ekosystemtjänster i staden : en undersökande studie kring Malmö stads hundrastgårdar och deras potential

    Kandidat-uppsats, SLU/Department of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Hilda Gustafson; [2020]
    Nyckelord :ekosystemtjänster; hund; urban miljö; hårdgjorda ytor; härdigt växtmaterial; pocket park; hälsa; klimatförändringar; hållbarhet;

    Sammanfattning : Malmö stads hundrastgårdar har alla potential att bli gröna, vackra och stimulerande för hundar att vistas i. Men även vara inbjudande för hundägare att besöka. Som det ser ut idag är det många hundägare som undviker att besöka hundrastgårdarna för att miljön inte är inbjudande. LÄS MER

  3. 3. En gallerias kommersiella miljö : Besökarens individuella upplevelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Camilla Romberg; My Kristiansson; Hilda Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :Sensory marketing; Servicescape; Customer experience; Visual; Smell; Sound; Touch; Taste; Shopping mall; Sinnesmarknadsföring; Kommersiell miljö; Kundupplevelse; Syn; Lukt; Hörsel; Känsel; Smak; Galleria;

    Sammanfattning : Titel - En gallerias kommersiella miljö: Besökarens individuella upplevelse Ämne - Företagsekonomi, kandidatuppsats på C-nivå Författare - Hilda Gustafsson, My Kristiansson & Camilla Romberg Handledare - Dan Halvarsson Frågeställningar - Hur är den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Vad påverkar den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Syfte - Syftet med denna studie är att studera och skapa förståelse för hur besökaren uppmärksammar en gallerias kommersiella miljö, samt hur denna miljö påverkar besökarens individuella upplevelse utifrån sinnesmarkandsföring. Detta då få studier inom ämnet i sinnesmarkandsföring har genomförts. LÄS MER

  4. 4. Energiväven : ett projekt om tillfällig landskapsarkitektur

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Anna Gustafsson; Hilda Franklin; [2014]
    Nyckelord :tillfällig; temporär; landskapsarkitektur; installation; Norrköping; Östra Saltängen; Inre hamnen; gasverk;

    Sammanfattning : Städer är i ständig förändring och övergången från industrisamhälle till kunskapssamhälle medför en omstrukturering av stadens ytor. Postindustriella landskap uppstår centralt i städerna och med den urbanisering som sker idag tas de ofta i anspråk med syftet att skapa nya attraktiva stadsdelar. LÄS MER

  5. 5. Benchmarking Environmental Policy in Transportation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hilda Meutia; Ms. Tantip Puwiwattanangkura; [2011]
    Nyckelord :Management of enterprises; benchmarking; green transportation; environmental policy; environmental strategy; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The objective of the research is to identify the improvement gap and provide suggestions in green transportation for Skånemejerier, a dairy company in the region of Skåne, Sweden. The findings are divided into two main topics, firstly, the review on environmental policy documents, which is the foundation of gaining capability in environmental management and secondly, the result of benchmarking in environmental policy and strategies. LÄS MER