Sökning: "Hotel lobby"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Hotel lobby.

  1. 1. Tuvan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Industridesign

    Författare :Molly Lindgren; [2020]
    Nyckelord :Arts and Architecture;

    Sammanfattning : I grew up in the small town of Diö where a factory called Gemla Fabrikers AB has been located for the past hundred years. They are the only company in Sweden that creates bentwood furniture today. This personal connection, combined with my interest in furniture design and manufacturing, led me to pursue this project. LÄS MER

  2. 2. Working at Home in Relation to Institutionalised Individualism : - A Critical Master’s Dissertation

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Andreas Kjörling; [2020]
    Nyckelord :Working at home; Covid-19; Institutional invidualism; Critical theory; Social critical realism; Hemarbete; Covid-19; Institutionell individualism; kritisk teori; social kritisk realism;

    Sammanfattning : Globalisation, internet and digitalisation has given cause to vast changes in society, where the individual is to an ever greater extent extradited to oneself through individualisation, flexibilisation and informatisation. Taken together this known as institutional individualisation. LÄS MER

  3. 3. Hotellobbyn - En plats för sensoriskt samspel : En kvalitativ studie om hur hotell bör tillämpa sinnesorienterad marknadsföring i sin lobby

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Beatrice Petersson; Lovisa Skoglund; Josefina Wetterholm; [2018]
    Nyckelord :Hotel lobby; sensory marketing; experience; first impression; positioning; Hotellobby; sinnesmarknadsföring; upplevelse; första intryck; positionering;

    Sammanfattning : Syfte & forskningsfrågor: Syftet med studien är att klargöra på vilka sätt hotell kan tillämpa sinnesorienterad marknadsföring i sin lobby för att förbättra sina gästers upplevelse och därmed stärka sin position på marknaden. Med syftet som bakgrund formulerades två forskningsfrågor: • Vilken betydelse har ett första intryck i en lobby och hur kan det påverkas av sinnesorienterad marknadsföring? • Hur kan en mer positiv kundupplevelse i lobbyn, via sinnesorienterad marknadsföring, vara stärkande för ett hotells varumärke? Metod: Studien är grundad i en kvalitativ forskningsmetod för att uppnå en djupare förståelse för ämnet. LÄS MER

  4. 4. Betydelsen av ett första intryck : Hur rummets formgivning kan påverka upplevelsen av hotellet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Amelia Franzén; [2016]
    Nyckelord :Information design; Spatial Design; Environmental Psychology; Servicescapes; Hotel lobby redesign; Informationsdesign; Rumslig gestaltning; Enviromental Psychology; Upplevelserummet; Att designa en hotell lobby;

    Sammanfattning : The meaning of a first impression is a thesis that aims to create a design for a hotel lobby, which can accommodate the needs of both the guests and the personnel in the best way possible. This study is based at the Scandic Park hotel in central Stockholm, were the lobby today appears to lack function. LÄS MER

  5. 5. Mötet i Mariefred : ett hotell där karaktärer förenas

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Moa Sellerfors; [2015]
    Nyckelord :Mariefred; Hotell; Rörelse; Vertikal Lobby; Inga Korridorer; Turist; Lokalbo; Sociala Ytor;

    Sammanfattning : Mariefred är en stad full av historia och karaktär. Olika besökare från hela världen kommer hit för att upptäcka det som finns att se. Samtidigt pågår vardagen som vanligt för de knappt 4000 invånarna som bor här permanent. LÄS MER