Sökning: "Hotellkedjor"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade ordet Hotellkedjor.

  1. 11. Klagomålshantering inom hotell : En kvalitativ studie om klagomålshantering och samspelet mellan managers och frontpersonal

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Robin Azad; Anna Sköld Östling; [2012]
    Nyckelord :hotell; klagomålshantering; managers; frontpersonal; empowerment; belöningssystem; service recovery;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan hotellen idag ökar kraftigt. Hotellen måste fokusera på att verkligen göra gästerna nöjda för att de ska kunna konkurrera på marknaden. Oavsett hur bra service hotellen har så har det visat sig att misstag i servicen är oundvikliga, vilket ställer höga krav på hotellen att reparera sig från dessa misstag. LÄS MER

  2. 12. Flexibilitetens fram-­‐ & baksida En uppsats om effektivisering & tjänstekvalitet i en hotellverksamhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefine Marklund; Linnéa Hultén; Madelaine Levander; [2012]
    Nyckelord :Frontpersonal; tjänstekvalitet; kostnadseffektivisering; personalplanering; flexibilitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Flexibilitetens fram- & baksida: En uppsats om effektivisering och tjänstekvalitet i en hotellverksamhet Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, 2012 Seminariedatum: 29 maj 2012 Författare: Linnéa Hultén, Madelaine Levander & Josefine Marklund Handledare: Torleif Bramryd & Anette Svingstedt Problem: Hotellbranschen är väldigt personalintensiv och står inför en svårförutsägbar efterfrågan vilket har lett till att många hotellverksamheter använder sig utav deltids- och extraanställda för att hantera efterfrågefluktuationerna. Detta innebär direkta kostnadsbesparingar, men kan även påverka tjänstekvaliteten negativt. LÄS MER

  3. 13. Individuella förmåner : En möjighet till ett mer åtråvärt lojalitetsprogram i hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Marlena Glans; Anna Scheler; [2012]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; Individuella förmåner;

    Sammanfattning : Sammanfattning Kandidatuppsats, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Företagsekonomi III – Ekonomistyrning (2FE40E), VT-12     Författare: Marlena Glans och Anna Scheler   Handledare: Petter Boye   Titel: "Individuella förmåner – en möjlighet till ett mer åtråvärt lojalitetsprogram i hotellbranschen" Bakgrund och problemdiskussion: Lojalitetsprogram används av många företag för att bygga kundrelationer genom att belöna frekvent återkommande kunder med förmåner. Inom hotellbranschen erbjuds gäster i dagsläget standardiserade förmåner som baseras på gästens grad av medlemsnivå. LÄS MER

  4. 14. Prissättning på hotellrum i Stockholm då konkurrensen ökar: Kommer ett priskrig uppstå

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan - Grythytte akademi

    Författare :Carl Holm; Pipatanangura Sivapol; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inledning: Stockholm står idag inför en breddning av hotellutbudet, hur förhåller sig hotellen till den ökande konkurrensen? Kommer hotellen att förändra prisstrategierna och kan eventuella prisförändringar leda till ett priskrig?Syfte: Syftet med studien var att titta på hur olika hotell skiljer sig i prissättning och få insikt kring priskrig och om det kommer uppstå då konkurrensen ökar.Metod: Enkätstudie med viss kvalitativ metodundersökning har använts, på grund av flexibel och hanterbar data som svarar på syfte och frågeställning. LÄS MER

  5. 15. Hur bör hotellverksamheter styras? - En studie av styrningsverktygen standardisering och kundanpassning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Pontus Esbo; Rebecka Af Petersens; Catharina Dahl; [2010]
    Nyckelord :standardisering; kundanpassning; konkurrensfördelar och styrsätt; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Dagens globaliserade värld, med upplevda kortare fysiska avstånd och en internationell snabbt föränderlig scen har lett till att andelen stora hotellkedjor med verksamheter på flera kontinenter och platser tagit form. Standardiseringen har växt fram som ett kontrollverktyg vilken främjar riskminimering och förutsägbarhet. LÄS MER