Sökning: "Houdini"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet Houdini.
1. "The importance of the right material" : En multimodal kritisk diskursanalys av friluftsföretagen Fjällräven, Haglöfs och Houdinis hållbarhetskommunikation på Instagram.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Klädföretagen Fjällräven, Haglöfs och Houdini är ledande inom den svenska friluftsbranschen och toppar Sustainable Brand Index lista över de, enligt konsumenterna, mest hållbara friluftsföretagen. Trots dessa topplaceringar går det inte att bortse från det motsägelsefulla i att företagen producerar kläder, som är skadliga för den natur de är ämnade att användas i – till en målgrupp som värnar om miljön. LÄS MER
2. Integrating the Planetary Boundaries Framework into Corporate Sustainability Reporting : An explorative study defining a Planetary Boundary based framework for Information Communication Technology Providers
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Climate change is often the main environmental focus in corporate sustainability reporting, but corporations’ impacts stretch further, making it is necessary to consider additional aspects such as biodiversity, freshwater scarcity, and pollution. While some studies aiming to downscale the planetary boundary framework onto smaller settings does exist, literature for company scales is scarce. LÄS MER
3. Designing for the Circular Consumer : A design tool for clothing companies to engage consumers in the circular textiles economy
Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The current prevailing take-make-waste economy has caused the global climate crisis, operating outside the Planetary Boundaries of our planet (Rockström et al., 2009), disrupting nature's balance and affecting all life on earth (WWF and Global Footprint Network, 2019). LÄS MER
4. Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan. - En kvalitativ studie om hur CSR påverkar varumärkeskapital i outdoor fashion-branschen. LÄS MER
5. Attitudes & Incentives of Green Marketing in the Clothes and Accessory Industry - Companies Perspectives
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : This is a comparative, qualitative study conducted through comparing three different companies that are in some extent using Green marketing in their marketing communication. The issue that this study addresses is the problematics connected to the use of green marketing. LÄS MER