Sökning: "ICEHOTEL"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet ICEHOTEL.
1. En älv till låns : De strategiska samverkansprocesserna mellan ICEHOTEL och dess intressenter sett ur ett miljöperspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Hållbar utveckling är en grundpelare inom ICEHOTEL:s verksamhet och ett uppmärksammat begrepp i samhället. För att kunna driva sin verksamhet behöver ICEHOTEL samverka med sina intressenter. LÄS MER
2. Icehotel : Resan du minns!
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syfte: Den här studien undersöker hur företaget Icehotel arbetar med marknadsföring samt vad som lockar turisten att besöka denna turistattraktion. Vi har valt att studera och forska närmare kring människans fem sinnen, vilket består av syn, ljud, lukt, smak och känsel. Metod: I denna studie arbetar vi med kvalitativa metoder. LÄS MER
3. När isen smälter : En studie i konsten att behålla säsongsanställda vid ICEHOTEL AB
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Att ha en relativt låg personalomsättning är en väldigt viktig del av ett företags välmående, i ett säsongsbaserat turistföretag är det i mångt och mycket en grundpelare för fortsatt framgång. För att lyckas med att skapa en lägre personalomsättning måste företagens avdelningar arbeta mot samma mål. LÄS MER
4. Innovative Value Propositions in the Experience Economy : The Case of Chiva-som Hotel and IceHotel
Master-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Since the experience economy was introduced, many researchers and enterprises have been attempting to find new strategies for business development, thus adapting to this new economy. In this process, the innovative value proposition is discovered as a solution to deliver satisfactory service and experience to customers. LÄS MER
5. "Man måste vara egoistisk för att kunna hjälpa andra" : -En studie om hanteringen av service recovery på Icehotel och Björkliden
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : Service recovery innebär företags försök att uppväga kunders negativa reaktioner på ett misslyckande vid leverans av en tjänst. Det här är ett relativt välutforskat ämne, men fokus är nästan uteslutande på kunden och hur den ska hanteras. Kundperspektivet är dock bara en av tre delar som ingår i service recovery. LÄS MER