Sökning: "ICT in education"
Visar resultat 1 - 5 av 238 uppsatser innehållade orden ICT in education.
1. Unveiling Socioeconomic Disparities in Finnish ICT Sector Sustainability Reporting : A Thematic Analysis of the Digital Divide in Sustainable Development Discourse
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : This research analyzes Finnish information and communication technology companies' sustainability principles with an emphasis on themes related to social sustainability. A broader focus is given to researching how class, education level, and low-income-related perspectives have been taken into account. LÄS MER
2. IKT-verktyg i matematikundervisningen : En fallstudie om hur en lärares kunskap synliggörs vid skapandet av IKT-integrerad undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med fallstudien var att ta reda på hur en lärare arbetar med att integrera IKT-verktyg i matematikundervisningen och hur lärarens kunskaper synliggörs vid skapandet av IKT-integrerad undervisning. Metoderna som användes för att besvara forskningsfrågorna var av kvalitativ karaktär och bestod av lektionsobservationer och semistrukturerade intervjuer med en lärare på mellanstadiet. LÄS MER
3. Effective learning in higher education post-covid_final version.
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : The emergence of moving learning activities online, due to Covid-19 pandemic preventive measures and fast growing technology, forced many educational institutions to design and prepare their distance learning systems on time, without adopting the best practices for an effective and holistic digital transformation. This fact highlights the need of reconsidering the models in online learning and redesigning the learning processes to meet students e-learning needs and receive a more qualitative educational experience. LÄS MER
4. Degree of Harmonisation of Simultaneous Use of Many ICT Platforms from Upper School Teachers’ Perspective : A Case Study at Internationella Engelska Skolan Tyresö
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Teaching is one of the professions suffering from high workload and stressful work environment. The number of different ICT platforms used in school, their similarity in their purpose, complexity and differences in interfaces, make it very complicated for the new teachers to smoothly start effective teaching, due to lack of time and resources for comprehensive onboarding process. LÄS MER
5. Den “moderna läraren” i fritidshem : En kvantitativ studie om vad som karaktäriserar yrkesverksamma i fritidshemmet med hög självskattad självtillit till att arbeta med digitala verktyg
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen i samhället har pågått under lång tid och tempot på utvecklingen är påtaglig. Skolan står mitt i centrum av denna digitala våg av utveckling och alla yrkesverksamma i skolan påverkas dagligen i det de gör av digitaliseringen. LÄS MER