Sökning: "IKEA Karlstad"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden IKEA Karlstad.

  1. 1. Datadriven affärsanalys som underlag för en högre grad av beslutskvalitet : En fallstudie inom IKEA Karlstad

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Robert Landgren; [2023]
    Nyckelord :Datadrivna affärsanalyser; beslutsfattande; beslutskvalitet; data; big data; business intelligence; affärsanalys; digital mognadsgrad; fallstudie;

    Sammanfattning : I en utmanande tid för detaljhandeln är beslut som fattas av högre betydelse, vilket medför att redan tillgängliga resurser är viktigare att tillvarata för att supportera beslutsfattandet. Verksamheters data är enligt många en stor tillgång genom datadrivna affärsanalysers möjligheter att åstadkomma de mer välgrundade beslutsunderlag som definierar en högre grad av beslutskvalitet. LÄS MER

  2. 2. Product development for a spacesaving daybed

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Anund Fernando; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis documents a product development project as a Bachelor of Science in Innovation Technology and Design engineering degree. The thesis was written during spring 2020 at Karlstad University. The project was conducted on behalf of IKEA of Sweden with the goal of developing a new daybed. LÄS MER

  3. 3. Digitalisering av analoga arbetsmoment : En intervjuestudie av applikationen "Storesprint" vid IKEA Karlstad

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Rickard Johansson; [2019]
    Nyckelord :Digitalisering; digital transformation; implementering; applikation;

    Sammanfattning : Digitalisering utav analoga arbetsmoment innebär att man omvandlar en arbetsprocess som tidigare varit utförd manuellt till att göra om den så att den kan utföras enbart via en dator eller en mobil. I denna uppsats har IKEA Karlstad undersökts för att ta reda på hur de implementerat digitaliseringen utav några av sina arbetsprocesser och hur implementeringen har påverkat arbetet för de anställda på IKEA Karlstad. LÄS MER

  4. 4. Varför byter kunder kanal? : En kvantitativ studie av servicetjänsten beställ och hämta på Ikea

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Dahlin; Siri Klintberg; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En trend i samband med marknadens ständiga förändring är att företag integrerar sina olika distributionskanaler, vilket gör dem till omnikanaler. En innovation inom omnikanaler är ’Buy-Online, Pickup In-Store’ (BOPS), vilket innebär att kunder köper sina varor via internet och sedan hämtar dem i ett varuhus. LÄS MER

  5. 5. Kommer centrum att överleva? : En kvantitativ studie till följd av entré Syds kommande etablering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Hannah Edenbrink Andersson; Linnea Schönström; [2014]
    Nyckelord :konsumentbeteende; attribut; bakomliggande faktorer; val av inköpsställe;

    Sammanfattning : Den tredje september 2013 vann beslutet om Entré Syd laga kraft och det stod således klart att Ikea med tillhörande köpcentrum kommer att etablera sig på Söderslätts handelsområde. Detta har bidragit till att handlare och politiker i Umeå känner sig oroliga för hur övrig handel kommer att påverkas, där oron för centrumhandeln är framträdande. LÄS MER