Sökning: "IKEA effektivitet"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden IKEA effektivitet.

  1. 1. IKEA flytt[AR] in

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Moa Kornblad; [2018]
    Nyckelord :Användarupplevelse; User Experience; UX; User Experience Design; UXD; Augmented Reality; AR; IKEA Place;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framfart tillsammans människors allt högre förväntningar på teknisk utveckling, kvalitet och effektivitet ställer större krav på företag att skapa tillfredsställande användarupplevelser av produkter och tjänster. Applikationen IKEA Place är framtagen för att möta konsumenterna på deras villkor och genom tillfredsställande användarupplevelser påverka deras köpbeslut. LÄS MER

  2. 2. An explorative study in the user experience of augmented reality enhanced manuals

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gustav Mattsson; Marcus Hogler; [2018]
    Nyckelord :Augmented reality; Computer assisted assembly; Usability study; User experience; ;

    Sammanfattning : Augmented reality has been shown to increase the effectiveness of assembly tasks in several studies related to industrial applications, throughout the existence of the technology. With the availability of smartphones and the recent release of mobile applications utilizing augmented reality, the concept of augmented reality assisted assembly can be applied to domestic use as well. LÄS MER

  3. 3. Improving the internal efficiency at IKEA After Sales focusing on the development of a warehouse management system

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Camilla Markén; Emma Hultqvist; [2017]
    Nyckelord :Astro; efficiency; flow; M3; Lean; warehouse management system; Astro; effektivitet; flöde; M3; lagersystem; Lean;

    Sammanfattning : A warehouse management system shall handle warehousing operations with the aim of gaining control over the company's storage capacity and inventory management. It should support functions such as goods receiving, warehousing, order receiving and orderpicking. LÄS MER

  4. 4. Is the medium really the message?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Carlsson; Fanny Jönsson Schoug; [2017]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; organisationsförändring; förändringskommunikation; internkommunikation; digitala kommunikationskanaler; fysiska kommunikationskanaler; IKEA; meningsskapande; preferred sender; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingens framfart, liksom globaliseringens många påföljder, banar inte bara väg för otroliga möjligheter utan sätter även en ständig press på moderna och internationellt etablerade företag. Inre såväl som yttre slitningar kan dock lätt uppstå när en ständigt accelererande utveckling forcerar fram förändringar. LÄS MER

  5. 5. Det handlar om människorna!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Erik Värendh Månsson; [2014]
    Nyckelord :Arbetsgivarvarumärke; organisationsidentitet; employer value proposition; Social Sciences;

    Sammanfattning : Arbetsgivarvarumärket (eng: employer branding) har de senaste åren kommit att bli en viktig strategisk företagsledningsfråga för många organisationer och jag har därför valt att fördjupa mig inom detta område. Definitionen för arbetsgivarvarumärket enligt Backhaus och Tikoo (2004) är ”A targeted, long-term strategy to manage the awareness and perception of employees, potential employees, and related stakeholders with regards to a particular firm”. LÄS MER