Sökning: "IKT"
Visar resultat 21 - 25 av 1099 uppsatser innehållade ordet IKT.
21. Integrationen av IKT-verktyg för kunskapsdelning : En kvalitativ analys av hur Microsoft Teams påverkar kunskapsdelning inom en IT-konsultverksamhet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : With the rapidly increasing pace of developments in the IT industry there is now rising pressure on companies to maintain a high standard of competency in their workforce. As a result, a lot of research has been put into how best to assist in this competence development as well as how ICT technologies can play a part in this endeavour. LÄS MER
22. Användning, stress och hantering av mobiltelefonen: En kvantitativ studie om hantering av teknostress från smarttelefoner hos Generation Z i Sverige
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Teknostress är ett fenomen som uppstår när det är svårt att behärska ny teknik. I takt med teknikens ständiga utveckling föds teknostressen hos människor när oförmåga att hantera tekniken blir påtaglig. LÄS MER
23. Användning och upplevelser av sociala medier i utbildningssammanhang : En studie om användningen av IKT-verktyg bland universitetsstudenter
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Den tekniska utvecklingen har med ett snabbt tempo infört diverse verktyg och hjälpmedel för att effektivisera och underlätta flertalet områden i våra liv. Inom utbildning finns numera olika versioner av utbildningsplattformar och verktyg för att distribuera information, samarbeta och kommunicera. LÄS MER
24. Nyckeln till den digitala förskolan : En studie av hur man kan arbeta med digitala verktyg i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Vårt syfte med den här studien har varit att synliggöra vilka olika framgångsfaktorer, hindersamt mål och värden som framträder i förskollärares beskrivningar av arbetet med digitala verktyg i förskolans verksamhet i allmänhet och undervisning i synnerhet. Vi har utgått från ett fenomenografiskt perspektiv med kvalitativ metod. LÄS MER
25. Vill du öppna dörren till klassrummet så att AI:n får komma in? : En innehållsanalys av diskursen om AI och utbildning i början av 2023.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Denna undersökning har syftat till att undersöka hur AI anses kunna påverka undervisningen i skolan och samhällskunskapsämnet. Studien baseras på den diskurs som råder inom ämnet. Undersökningen baseras på material i form av tidningsartiklar, en intervju med en forskare och en fokusgruppsintervju. LÄS MER