Sökning: "Idrottssponsring"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet Idrottssponsring.
1. David mot Goliat : En kvalitativ studie om sponsring av låg och hög mediebevakad elitidrott för SMEs
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Sponsring är en väsentlig del för företag och ett sätt för dem att nå ut till sina konsumenter genom varumärkesexponering. Genom idrottssponsring har företag därmed möjligheten att bemöta en större publik under en längre period. LÄS MER
2. Idrottssponsringens komplexitet : En studie om företags mål och föreningars attraktionskraft
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Idrottssponsring ses idag som ett legitimt marknadsföringsverktyg, och är någonting som företag spenderar allt mer pengar på. För idrottsföreningar är sponsorintäkter en viktig del i att bedriva sin verksamhet. LÄS MER
3. Matchen utanför planen - En rättsvetenskaplig uppsats om skattemässiga avdrag för idrottssponsring och könsneutraliteten i regleringen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate the tax regulation regarding expenses for sponsorship addressed to the sports sector. Sponsorship is deductible as an expense to acquire and maintain income. This thesis uses three fictional situations to illustrate three different situations where sponsoring is at hand. LÄS MER
4. Sponsringens effekter : Utifrån investeringar i SHL-arenor
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Studien syftar till att beskriva företags syn på idrottssponsring och hur effekterna av den mäts och värderas. Studien syftar även till att beskriva sponsorers och rättighetsinnehavares syn på problematiken kring att sätta ett monetärt värde på de immateriella effekterna sponsringen bidrar med. LÄS MER
5. Tre företags syn på idrottssponsring
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sponsorships related to sports is a type of marketing that’s occupying more space in today’s corporate climate. Investing in sports benefits companies in multiple ways, such as exposure, increased sales and as a way of taking social responsibility. LÄS MER