Sökning: "Ikea målgrupp"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Ikea målgrupp.

  1. 1. The User Value of Speech Recognition at Home

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Maria Blomberg; Albert Johansson; [2018]
    Nyckelord :Speech Recognition; Means-End Chain; User Value; Smart Home; Voice Control; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Humans have interacted using speech for thousands of years. Since the middle of last century, humans have been able to interact with computers using speech. Recent investments in speech recognition have resulted in the technology making its way into the homes of mainstream consumers. LÄS MER

  2. 2. Kampen om talangerna - En fallastudie på IKEA IT

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Mikael Grafström; Oskar Olsson; [2013]
    Nyckelord :Brand management; employer branding; employer value proposition; human resource management; talent management; war for talent; talent retention; recruitment; generation y.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur employer branding kan fungera som ett verktyg i syfte att attrahera IT-studenter som ska bli framtida unga IT-talanger. Detta kommer att besvaras med hjälp av fallstudie på ett svenskt IT-företag, i uppsatsen kommer vi att anta ett företagsperspektiv. LÄS MER

  3. 3. Kaka söker maka? - en fallstudie av IKEAs marknadsföring mot potentiella anställda

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Bengtsson; Caroline Gergils; Nahrin Ucar; [2008]
    Nyckelord :Employer Branding; Företagsidentitet; Rekrytering; Studenter; IKEA; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Med syftet av undersöka hur väl IKEAs marknadsföring, värderingar och identitet stämmer överens med studenters uppfattning om företaget har en fallstudie gjorts. Empiri har inhämtats genom en kvalitativ enkätundersökning, intervjuer, IKEAs material och tidigare studier och har sedan analyserats med hjälp av teorier främst rörande Employer Branding och Företagsidentitet. LÄS MER

  4. 4. Kan vi få ditt förtroende? : En studie av förtroendeskapande strategier hos IKEA och Polisen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

    Författare :Anna Libietis Jacobson; [2007]
    Nyckelord :IKEA; Polisen; förtroende; trovärdighet; diskurs; auktoritet; strategi.;

    Sammanfattning : Genom att studera IKEA:s respektive Polisens strategier, är uppsatsens primära syfte att jämföra hur de båda aktörerna framställer sig själva. Genom att förankra materialet i teorin, analyseras därefter om några delar av deras var för sig presenterade strategier, kan leda till att inge förtroende hos svenska folket. LÄS MER