Sökning: "Ikea målgrupp"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Ikea målgrupp.
1. The User Value of Speech Recognition at Home
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : Humans have interacted using speech for thousands of years. Since the middle of last century, humans have been able to interact with computers using speech. Recent investments in speech recognition have resulted in the technology making its way into the homes of mainstream consumers. LÄS MER
2. Kampen om talangerna - En fallastudie på IKEA IT
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur employer branding kan fungera som ett verktyg i syfte att attrahera IT-studenter som ska bli framtida unga IT-talanger. Detta kommer att besvaras med hjälp av fallstudie på ett svenskt IT-företag, i uppsatsen kommer vi att anta ett företagsperspektiv. LÄS MER
3. Kaka söker maka? - en fallstudie av IKEAs marknadsföring mot potentiella anställda
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Med syftet av undersöka hur väl IKEAs marknadsföring, värderingar och identitet stämmer överens med studenters uppfattning om företaget har en fallstudie gjorts. Empiri har inhämtats genom en kvalitativ enkätundersökning, intervjuer, IKEAs material och tidigare studier och har sedan analyserats med hjälp av teorier främst rörande Employer Branding och Företagsidentitet. LÄS MER
4. Kan vi få ditt förtroende? : En studie av förtroendeskapande strategier hos IKEA och Polisen
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierSammanfattning : Genom att studera IKEA:s respektive Polisens strategier, är uppsatsens primära syfte att jämföra hur de båda aktörerna framställer sig själva. Genom att förankra materialet i teorin, analyseras därefter om några delar av deras var för sig presenterade strategier, kan leda till att inge förtroende hos svenska folket. LÄS MER