Sökning: "Image turism"
Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser innehållade orden Image turism.
1. Mapping the Geography of Women's Fear: Exploring Risks, Safety, and Empowerment in Solo Travel Experiences
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : This thesis explores women's travel experiences through the lens of feminist theories, focusing on women's safety during travel. It examines how gender norms and patriarchal system may affect women’s mobility and interactions with other cultures, all while being firmly rooted in a variety of feminist viewpoints. LÄS MER
2. Att välja rätt färg inom digital marknadsföring : Hur upplever människor en bild beroende på dess färgsättning?
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Detta examensarbete undersöker vilken betydelse färgval har utifrån skapade reklaminslag, anpassat för Instagram. Vi utgår från några grundläggande begrepp om visuell färguppfattning som har sitt ursprung i färgteori, färgpsykologi, färgsystem och färguppfattning. LÄS MER
3. Myten om Åre : En semiotisk multimodal textanalys av platsvarumärket Åre
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I egenskap av att vara en av Sveriges största turistorter lockar Åre cirka en miljon besökare per år. För många handlar orten om skidåkning och turismen bidrar med många jobbmöjligheter till den jämtländska byn som ofta beskrivs som lilla Stockholm. LÄS MER
4. Bankers "impression management" i hållbarhetsredovisningen. Hur etos, patos och logos används för att förmedla en hållbar företagsbild
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur traditionella banker och fintech-banker använder retorik som ett inslag av ’impression management’ i sin hållbarhetsredovisning – för att presentera en hållbar företagsbild. Vidare ska studien undersöka skillnader mellan bankerna. LÄS MER
5. The door's open, but the ride ain't free : En studie av den stereotypa ensamresenären och hur resande kvinnor förhåller sig till det narrativet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologiSammanfattning : This ethnological bachelor level essay investigates how the travel and film industry portrays women travelling alone, and the possible effect that portrayal has on women who might be prone to do just that. My thesis is that some established truths are hinted at when it comes to both travel advertising and Western popular culture, such as the classical vagabond being a man. LÄS MER