Sökning: "In- och utcheckning på hotell"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden In- och utcheckning på hotell.

  1. 1. Självincheckning & personlig service på hotell : den perfekta balansen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Amir Kanawati Tkhakakhov; Marina Kanjevic; Tilde Sämfors; [2023]
    Nyckelord :Self-service technologies; personal service; SST; hotel experience; young hotel guests; check-in; check-out; expectations.; Självserviceteknologi; personlig service; SST; hotellupplevelse; unga hotellgäster; incheckning; utcheckning; förväntningar; nöjdhet;

    Sammanfattning : This qualitative study investigates how check-in and check-out self-service technology (SST)for hotels affects the hotel experience of young hotel guests. Following study also focuses onevaluating whether the current SST technology meets the expectations of these young guests. LÄS MER

  2. 2. Teknologisk automatisering och personligt bemötande inom besöksnäringen : En studie om två in- och utcheckningsmetoder på hotell

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Adam Nilsson; Johanna Collander; [2016]
    Nyckelord :Automatisering; Personlig service; Personligt bemötande; Självbetjäningsteknologi; In- och utcheckning på hotell;

    Sammanfattning : Konsumenter påverkas idag av teknologiska innovationer. Självbetjäningsteknologier är en bidragande faktor till det automatiserade samhället och inom besöksnäringen talas det om Self Service Technologies (SSTs), som bland annat innefattar incheckningsautomater på flygplatser och hotell. LÄS MER

  3. 3. Potentialen till tjänsteutveckling i hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Line Monsen; Marie Sandberg; [2013]
    Nyckelord :Customer relationships; Co-creation; Self service; Service; Hospitality industry; Customer quality; Customer value; Innovation; Innovation; Kundvärde; Tjänsteutveckling; Service design; Hotell; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Hotell ser i dagens samhälle i regel likadana ut och konkurrerar om samma utbud och kunder. Det är således betydelsefullt att i dagens konkurrensinriktade samhälle skilja sig från andra företag som verkar i samma bransch. LÄS MER