Sökning: "Individanpassad engelskundervisning"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Individanpassad engelskundervisning.

  1. 1. Individanpassad engelskundervisning i årskurs 1–3 : Med fokus på neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Cornelia Löfvall; [2018]
    Nyckelord :Individanpassad engelskundervisning; elever; särskilda behov; ADHD; autism; anpassningar; hjälpmedel;

    Sammanfattning : Inledning: I den här studien har lärares tankar kring engelskundervisning i syfte att individanpassa den för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar undersökts. I Lgr11 (2011, rev. 2016, s. 8) redogörs för att undervisning ska anpassas efter varje individsbehov och förutsättningar. LÄS MER

  2. 2. Individanpassad engelskundervisning : En studie om lärares arbete med anpassning av undervisning i förhållande till elevers olika behov och förutsättningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Shamiran Özmen; [2016]
    Nyckelord :Individualizing; individual based education; English teaching; Individualisering; individanpassad undervisning; engelskundervisning;

    Sammanfattning : In today’s schools students enter classrooms with different experiences and knowledge level. In order to promote the development and learning of all pupils, teaching should be adapted to each pupil’s circumstances and needs. LÄS MER

  3. 3. Synen på engelskundervisning i årskurs 9 hos en lärare och fem elever : Med fokus på val, användning och utvärdering av läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Catharina Bergman; Lada Eriksson; [2010]
    Nyckelord :Teaching aids; textbooks; individual education; evaluation; Läromedel; läroböcker; individanpassad undervisning; utvärdering; betyg;

    Sammanfattning : Läraren står inför ett stort utbud och stora möjligheter till variation i användningen av läromedel idag. Vilka läromedel som väljs i undervisningen beror på olika ramfaktorer såsom elevgruppen, deras prestationsförmåga, intresse, motivation, tid och skolans ekonomiska resurser. LÄS MER

  4. 4. Individanpassningens ytterligheter : Några betygsmässigt hög- respektive lågpresterande gymnasieelevers åsikter kring engelskundervisningens utformning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Åsa Brinck Woollett; [2009]
    Nyckelord :Individualisation; personalisation; differentiation; English as an additional language; learning; motivation.; Individanpassning; engelskundervisning; betygsmässigt hög- och lågpresterande elever; lä-rande; motivation.;

    Sammanfattning : In today’s society there is a discussion regarding students’ level of knowledge and personalisation. The classrooms consist of heterogenic groups of students with different learning needs and levels of knowledge. LÄS MER